Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Algoritmická složitost řešení ve vybraných třídách nekooperativních her
Název práce v češtině: Algoritmická složitost řešení ve vybraných třídách nekooperativních her
Název v anglickém jazyce: Algorithmic complexity of solution concepts in selected classes of non-cooperative games
Klíčová slova: Nashovo equilibrium, Algoritmická složitost, Nekooperativní hry, Teorie her, Asymetrické equilibrium
Klíčová slova anglicky: Nash equilibrium, Algorithmic complexity, Non-cooperative games, Game Theory, Assymmetric equilibria
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra logiky (21-KLOG)
Vedoucí / školitel: Ondřej Majer
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.11.2013
Datum zadání: 03.12.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.12.2013
Datum a čas obhajoby: 08.09.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.08.2015
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Ing. Tomáš Kroupa, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Nashovo ekvilibrium (NE) je jedním ze základních pojmů teorie nekooperativních her. Je to soubor strategií hráčů představujících určitou strategickou rovnováhu - žádný z hráčů nemůže získat výhodu jednostranným odchýlením se od své rovnovážné strategie. Problém existence NE je pro konečné hry je klasickým výsledkem (Nash 1950), byl vyřešen i pro významnou třídu nekonečných her (Glicksberg 1952). Problém nalezení Nashova ekvilibria pro danou hru (NASH) je nejen důležitý z hlediska teorie her, ale i zajímavý z hlediska výpočtové složitosti. Pro hry s nulovým součtem je polynomiální, ale pro obecné nekooperativní hry spadá do speciální třídy PPAD, která spadá mezi P a NP. Kromě problému NASH nabízí tato oblast řadu dalších zajímavých problémů (např. maximální hodnota NE, hodnota NE větší než zadané x, existence dvou různých NE apod.), které jsou pro celou třídu nekooperativních her zpravidla NP úplné. Cílem práce je prozkoumat, zda některé z těchto problémů nebudou pro nějaké užší třídy algoritmicky jednodušší.
Seznam odborné literatury
Martin J. Osborne and Ariel Rubinstein, A course in game theory, (MIT Press, 1994).
Ch. Papadimitiou, Computational Complexity, Addison-Wesley Publishing Company, 1994.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK