Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Knihy přání a stížností v knihovně – příklady užití a efektivity
Název práce v češtině: Knihy přání a stížností v knihovně – příklady užití a efektivity
Název v anglickém jazyce: A complaints book in the library - examples of the use and effectiveness
Klíčová slova: knihovny, knihovní fond, pochvaly, připomínky, stížnosti, uživatelé, zjišťování informačních potřeb
Klíčová slova anglicky: libraries, library collection, compliments, comments, complaints, users, identifying information needs
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radka Římanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 01.04.2015
Datum zadání: 01.04.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.06.2015
Datum a čas obhajoby: 05.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat příkladem užití a efektivitou knih přání a stížností ve veřejných knihovnách. Cílem bakalářské práce je na základě prozkoumání a porovnání praxe 3 knihoven provést formální a obsahovou analýzu zápisů. Sledována bude i reakce knihoven na podněty. V závěru práce bude kriticky popsán výsledek komparace a posouzen z hlediska kvality komunikace knihoven s uživateli. Zkoumání bude provedeno v Národní knihovně České republiky, Městské knihovně v Praze a Krajské knihovně v Pardubicích.

Předběžná osnova
1. Úvod
2. Typy knih přání a stížností
3. Formální kritéria zápisů – místo zápisu, formy zápisu, stížnosti nebo poděkování
4. Obsahová kritéria zápisů - prostředí, podmínky poskytování služeb, změny, lidé
5. Reakce knihoven na podněty a připomínky
6. Závěr

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
Hemola, Hanuš a Tafatová, Věra. Půlstoletí tváře knihovny v zrcadle času = the National Library in the mirror of half a century. Knihovny současnosti 2013: sborník z 21. konference, konané ve dnech 10.-12. září 2013 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci. Ostrava: Sdružení knihoven ČR, 2013. s. 118-125. ISBN 978-80-86249-68-1. Dostupné také z:http://www.sdruk.cz/data/xinha/sdruk/ks2013/Sbornik2013.pdf.
Kašpárková, Šárka. Pochvaly, připomínky i-- ve veřejné knihovně = Compliments, comments and-- in public library. Knihovny současnosti 2013: sborník z 21. konference, konané ve dnech 10.-12. září 2013 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci. Ostrava: Sdružení knihoven ČR, 2013. s. 72-75. ISBN 978-80-86249-68-1. Dostupné také z:http://www.sdruk.cz/data/xinha/sdruk/ks2013/Sbornik2013.pdf.
Hernon, Peter a Matthews, Joseph R. Listening to the customer. Santa Barbara: Libraries Unlimited, 2011. xiii, 201 s. ISBN 978-1-59884-799-4.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK