Knihy přání a stížností v knihovně – příklady užití a efektivity
Název práce v češtině: | Knihy přání a stížností v knihovně – příklady užití a efektivity |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | A complaints book in the library - examples of the use and effectiveness |
Klíčová slova: | knihovny, knihovní fond, pochvaly, připomínky, stížnosti, uživatelé, zjišťování informačních potřeb |
Klíčová slova anglicky: | libraries, library collection, compliments, comments, complaints, users, identifying information needs |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Radka Římanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.04.2015 |
Datum zadání: | 01.04.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat příkladem užití a efektivitou knih přání a stížností ve veřejných knihovnách. Cílem bakalářské práce je na základě prozkoumání a porovnání praxe 3 knihoven provést formální a obsahovou analýzu zápisů. Sledována bude i reakce knihoven na podněty. V závěru práce bude kriticky popsán výsledek komparace a posouzen z hlediska kvality komunikace knihoven s uživateli. Zkoumání bude provedeno v Národní knihovně České republiky, Městské knihovně v Praze a Krajské knihovně v Pardubicích. Předběžná osnova 1. Úvod 2. Typy knih přání a stížností 3. Formální kritéria zápisů – místo zápisu, formy zápisu, stížnosti nebo poděkování 4. Obsahová kritéria zápisů - prostředí, podmínky poskytování služeb, změny, lidé 5. Reakce knihoven na podněty a připomínky 6. Závěr Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
Hemola, Hanuš a Tafatová, Věra. Půlstoletí tváře knihovny v zrcadle času = the National Library in the mirror of half a century. Knihovny současnosti 2013: sborník z 21. konference, konané ve dnech 10.-12. září 2013 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci. Ostrava: Sdružení knihoven ČR, 2013. s. 118-125. ISBN 978-80-86249-68-1. Dostupné také z:http://www.sdruk.cz/data/xinha/sdruk/ks2013/Sbornik2013.pdf. Kašpárková, Šárka. Pochvaly, připomínky i-- ve veřejné knihovně = Compliments, comments and-- in public library. Knihovny současnosti 2013: sborník z 21. konference, konané ve dnech 10.-12. září 2013 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci. Ostrava: Sdružení knihoven ČR, 2013. s. 72-75. ISBN 978-80-86249-68-1. Dostupné také z:http://www.sdruk.cz/data/xinha/sdruk/ks2013/Sbornik2013.pdf. Hernon, Peter a Matthews, Joseph R. Listening to the customer. Santa Barbara: Libraries Unlimited, 2011. xiii, 201 s. ISBN 978-1-59884-799-4. |