Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Boty v díle Vincenta van Gogha Nové interpretace od Derridy k dnešku
Název práce v češtině: Boty v díle Vincenta van Gogha
Nové interpretace od Derridy k dnešku
Název v anglickém jazyce: Shoes in van Gogh's oeuvre
New interpretationes from Derrida to present day
Klíčová slova: van gogh, derrida, heidegger, schapiro
Klíčová slova anglicky: van gogh, derrida, heidegger, schapiro
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav pro dějiny umění (21-UDU)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Lubomír Konečný
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.09.2013
Datum zadání: 23.09.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.08.2014
Datum a čas obhajoby: 04.02.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.08.2014
Datum proběhlé obhajoby: 04.02.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: prof. PhDr. Roman Prahl, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V práci se zabývám reflexí interpretací van Goghova obrazu Pár bot, které byly obrazu věnovány od vystoupení francouzského filosofa Jacquese Derridy až k dnešku. Práci doplňují dva exkurzy, kde se zabývám specifickými problémy tvorby van Gogha.
Seznam odborné literatury
POUŽITÁ LITERATURA

ARENDTOVÁ Hannah: Vita activa, Praha 2009
ARNOLD Matthias: Duktus und Bildform bei Vincent van Gogh, Heidelberg 1973
BADT Kurt: Farbenlehre van Goghs, Köln 1981
BAKOŠ: Periféria a symbolický skok, Bratislava 2000
BATCHEN: Van Goghs Schuhe. Ein Streitgespach, Leipzig 2009
BENJAMIN Walter: Teoretické pasáže, Praha 2011
BENJAMIN: Ursprung des deutschen Trauerspiel, in: idem, Gesammelte Schriften I.1, Frankfurt am Main 1972
BIEMEL Walter: Martin Heidegger, Praha 1995
BIEMEL: Zur Deutung der Polyperspektivität bei Picasso, in: Philosophische Jahrbuch der Goerresgesellschaft, LXXIV, 1966
BOEHM Gottfried (ed.): Der Grund. Das Feld des Sichtbaren, München 2012
BRUNETTE Peter, WILLS David: Deconstruction and the visual arts, Cambridge 1994
BURGER Fritz: Cézanne und Hodler. Einfürung in die Probleme der Malerei der Gegenwart, München 1918
CARLYLE Thomas: Sartor resartus, London 1967
CÉZANNE Paul: Dopisy, svědectví přátel, Praha 1967
ČERNÝ Václav: Soustavný přehled obecných dějin literatury naší vzdělanosti IV, Praha 2009
DELACROIX Eugene: Deník, Praha 1956
DERRIDA Jacques: Gramatológia, Bratislava 1999
DERRIDA Jacques: Margins of Philosophy, Chicago 1982
DERRIDA Jacques: Mémoires d’aveugle. L’autopotrait et autres ruines, Paris 1991
DERRIDA Jacques: Spectres de Marx, Paris 1993
DERRIDA Jacques: Texty k dekonstrukci, Bratislava 1993
DERRIDA Jacques: The Truth in Painting, Chicago 1987
DVOŘÁK Max: Listy o životě a umění, Praha 1943
ECO Umberto: Meze interpretace, Praha 2004
GONCOURT Edmond&Jules: Die Kunst des Achtzenten Jahrhunderts, Leipzig 1908
FEIST Peter: Impressionismus und Neurokoko, in: idem: Künstler, Kunstwerk und Gesellschaft, Dresden 1978
FLORENSKIJ Pavel Aleksandrovič: Analiz prostranstvennosti v chudoževstvenno-izobrazitelnych proizvedenijach, Moskva 1993
FRANCASTEL Pierre: Historia de la pintura francesa, Madrid 1970
FREY Dagobert: Das Zeitproblem in der Bildkunst, in: idem: Bausteine zu einer Philosophie der Kunst, Darmstadt 1976
FROMENTIN Eugene: Staří mistři, Praha 1957
GADAMER Hans Georg: Pravda a metoda, Praha 2010
GASHÉ Rodolphe: The of the Mirror, Derrida and the Philosophy of Reflection, Cambridge Mass., 1986
GOGH Vincent van: Dopisy (Zdeněk Hlaváček ed.), Praha 1956
The Complete Letters of Vincent van Gogh I-III, London
GONZÁLEZ GARCÍA Ángel: Roma en cuatro pasos seguido de algunos avisos urgentes sobre decoración de interiores y coleccionismo, Madrid 2011
HEIDEGGER Martin: Bytí a čas, Praha 2008
HEIDEGGER Martin: Původ uměleckého díla, in: Orientace 1968/1969
HEIDEGGER Martin: Rozhovory k osmdesátým narozeninám, Praha 2013
HETZER Theodor: Zur Geschichte des Bildes von der Antike bis Cézanne, München 1998
HOFMANN: Grundlagen der modernen Kunst, Stuttgart 1966
HORYNA Mojmír: Umělecké dílo jako rozvrh, in: Milena BARTLOVÁ (ed.): Dějiny umění v české společnosti, Praha 2004, 74-90
HOUSE John: Impressionism: Paint and Politics, London 2004
CHVATÍK Květoslav: Strukturální estetika, Brno 2001
IMDAHL Max: Farbe. Kunsttheoretische Reflexionen in Frankreich, München 1988
ISER Wolfgang: Jak se dělá teorie, Praha 2009
JAMESON Fredrick: Postmodernism, or the Cultural Logic of Late Capitalism, Cambridge Mass. 1991
KELLY Michael: Iconoclasm in Aesthetics, Cambridge Mass. 2003
KOVÁRNA František: Malířství ornamentální a obrazové. Příspěvek k určení výtvarné funkce předmětu, Praha 1934
KULTERMANN Udo: Historia de la historia del arte, Madrid 1996
LAGARDE André, MICHARD Laurent: Francouzská literatura 18. století, Praha 2008
LAMAČ Miroslav: Myšlenky moderních malířů, Praha 1989
MANN Paul de: Rétorika temporality, in: Vlastimil ZUSKA (ed.): Umění, krása, šeredno. Praha 2004
MATOUŠEK Alexandr: Vnitřek les a lesní charaktery, Praha 2007
MANDGEN Eva (ed.): In Perfect Harmony, Bild + Rahmen 1850-1920, Amsterdam 1995
MICHAJLOVIČ, Peter, ZUSKA, Vlastimil: Znaky, obrazy a stíny slov, Praha 2009
MOKREJŠ Antonín: Projekt filosofie a problém estetiky, in: Orientace 1969
MUKAŘOVSKÝ Jan: Studie z estetiky, Praha 1966
MÜNCHBERG Katharina: Wahrheit und Bild. Zur Kunstphilosophie Heideggers und Derridas, in: Heinz DRÜGH (ed.): Behext von Bildern? Ursachen, Funktionen und Perspektiven der textuellen Faszination durch Bilder, Heidelberg 2011
NAREDI-RAINER (ed.) Paul von: Haupwerke der Kunstgeschichtsschreibung, Stuttgart 2010
NEBESKÝ Václav: Smysl modernosti, Praha 2001
NOVÁK Aleš (rec.): Otto Pöggeler: Bild und Technik. Heidegger, Klee und die moderne Kunst, in: Reflexe XXVI, 2004.
OWENS: Representation, Appropriation and Power, in: Art in America 1982, 9-21
PANOFSKY Erwin: Father Time, in: idem: Studies in Iconology, New York 1962
PANOFSKY Erwin: Význam ve výtvarném umění, Praha 1981
PATTISON: Routledge philosophy guidebook to the later Heidegger, New York 2000
PERNIOLA Mario: Estetika 20. století, Praha 2006
PLINIUS: Kapitoly o přírodě, Praha 1974
Schapiro Meyer: Theory and Philosophy of Art: Style, Artist, and Society, New York 1974
SINGH Raj: Heidegger and the World in an Artwork, in: The Journal of Aesthetics and Art Criticism IIL, 1990
RAPHAEL Max: Von Monet zu Picasso. Grundzüge einer Ästhetik und Entwincklung der modernen Malerei, Frankfurt am Main 1989
REZEK Petr: K teorii plastičnosti, Praha 2011
RÖSCH Thomas: Kunst und Dekonstruktion. Serielle Ästhetik in den Texten von Jacques Derrida, Wien
SCHAPIRO Meyer: Dílo a styl (Karel Srp ed.), Praha 2006
SCHAPIRO Meyer: Theory and Philosophy of Art, New York 1994
SCHEFFLER Karl: Das Phänomen der Kunst, München 1952
SUTHOR Nicola: Bravura: Virtuosität und Mutwilligkeit in der Malereider frühen Neuzeit, München 2010
ŠKLOVSKIJ Viktor: Teorie prózy, Praha 2003
TARASOV Jurij: Gollandskij pejzaž XVII veka, Moskva 1983
USPENSKIJ Boris Andrejevič: Poetika kompozice, Brno 2008
USPENSKIJ Boris Andrejevič: Semiotika iskusstva, Moskva 1995
TOMÁS: Formas artísticas y sociedad de las masas. Elementos para una genealogía del gusto: el entresiglos XIX-XX, Madrid 2001
VASARI Giorgio: Životy nejvýznamnějších malířů, sochařů a architektů I,II, Praha 1977
VOLAVKA Vojtěch: Malba a malířský rukopis, Praha 1939
VOLAVKA Vojtěch: Malířský rukopis ve francouzském obraze nové doby, Praha 1934
VRABEC Martin (ed.): Filosofické reflexe umění, Praha 2010
WALKER John: Van Gogh studies, five critical essays, London 1981
WETZEL Michael: Die Wahrheit nach der Malerei, München 1997.
WITTLICH Petr: Umění a život, doba secese, Praha 1989
WYSS Beat: Vom Bild zum Kunstsystem, Köln 2006
ZUSKA Vlastimil: Čas v možných světech obrazu, Praha 1993
ŽEGIN Lev Fjodorovič: Jazyk malířského díla, Praha 1980
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK