Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku
Název práce v češtině: Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku
Název v anglickém jazyce: Grammar school’s libraries and their activites for reading development and information literacy education
Klíčová slova: školní knihovny, knihovnické služby, čtenářství, čtenářská gramotnost, informační gramotnost, výzkumy čtenářské gramotnosti, Česká republika, Švédsko
Klíčová slova anglicky: school libraries, library services, reading, reading literacy, information literacy, reading literacy studies, Czech Republic, Sweden
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.09.2013
Datum zadání: 17.10.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.11.2013
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat rozvojem čtenářství a informační gramotnosti žáků gymnázií v České republice a ve Švédsku. První část bude teoretická, kde budou popsány metody rozvoje čtenářství a informačního vzdělávání na gymnáziích. V druhé části práce bude proveden průzkum obecné úrovně školních knihoven v České republice a ve Švédsku z webových stránek knihoven. Ve třetí části budou porovnány dvě konkrétní knihovny, jedna švédská a jedna česká, a jejich aktivity týkající se podpory čtenářství a informačního vzdělávání.
1. Úvod
2. Metody rozvoje čtenářství a informačního vzdělávání na gymnáziích
3. Situace školních knihoven v České Republice a ve Švédsku
4. Porovnání jedné české a švédské knihovny
5. Závěr
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
VĚŘÍŠOVÁ, Irena a kol. Kudy vede cesta ke čtenáři?: rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. 1. vyd. Praha: GAC, 2007. 218 s. ISBN 978-80-254-0669-4.

ŠLAPAL, Miloš a kol. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Vyd. 1. Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín, 2012. 144 s. ISBN 978-80-905036-8-7.

WILDOVÁ, Radka, ed. Rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti: příklady dobré praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 59 s. ISBN 978-80-7290-580-5.

Teaching reading in Europe: contexts, policies and practices. Brussels: Education, audiovisual and culture executive agency, 2011. 206 s. ISBN 978-92-9201-179-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK