Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza nákupního chování ve vztahu k elektromobilům
Název práce v češtině: Analýza nákupního chování ve vztahu k elektromobilům
Název v anglickém jazyce: Analysis of Buying Behavior of Electric Vehicles
Klíčová slova: elektromobil; nákupní chování; teorie difuze inovací, teorie vysvětlující chování, kvalitativní sociologické šetření, kvantitativní sociologické šetření
Klíčová slova anglicky: electric vehicles; consumer behaviour; theory of diffusion of innovations; theories explaining behavior; qualitative sociological survey; quantitative sociological survey
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (21-KSOC)
Vedoucí / školitel: Mgr. Iva Zvěřinová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.06.2013
Datum zadání: 27.06.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.07.2013
Datum a čas obhajoby: 24.06.2015 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Ing. Josef Vlček, CSc.
 
 
 
Konzultanti: PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat faktory, které ovlivňují nákup elektromobilů. Zvláštní pozornost bude věnována kontextovým faktorům (ekonomické, politické a sociální faktory). Cílem práce je za pomoci sociálně psychologických modelů popsat jak probíhá nákupní chování uživatelů elektromobilů a kdo tito uživatelé jsou. Dále má práce za úkol objasnit jaké mají uživatelé důvody ke koupi elektromobilů a jakým bariérám museli čelit.

Nejprve bude zpracována rešerše odborné literatury týkající se problematiky elektromobilů z pohledu společenských věd. V empirické části práce budou propojeny kvalitativní a kvantitativní metody. Bude provedeno kvalitativní šetření za pomoci polo-strukturovaných rozhovorů s uživateli elektromobilů. Rozsah zkoumaného vzorku bude přibližně 20 respondentů, kteří budou vybráni technikou snowball. Studie bude zaměřena na preference uživatelů, jejich postoje týkající se nákupu elektromobilů a hodnoty uživatelů především ve vztahu k životnímu prostředí. Hypotézy navržené na základě výstupu z kvalitativní studie budou testovány na datech z kvantitativního šetření.
Seznam odborné literatury
Literatura:
Callon, M. (1986). The sociology of an actor-network: The case of the electric vehicle. Mapping the dynamics of science and technology, 23.

Cowan, R., & Hulten, S. (1996). Escaping lock-in: the case of the electric vehicle. Technological forecasting and social change, 53(1), 61-79.

Chan, C.C. (2013). The Rise & Fall of Electric Vehicles in 1828-1930: Lessons Learned. Proceedings of Proceedings of the IEEE. 206-212.

Chlond, B., Kagerbauer, M., Vortisch, P., & Wirges, J. (2012). Market Potential for Electric Vehicles from a Travel Behavior Perspective. In Transportation Research Board 91st Annual Meeting (No. 12-3306).

Kotler, P., & Keller, K. (2013). Marketing management. ([4. vyd.], 814 s.) Praha: Grada.

Koudelka, J. (1997). Spotřební chování a marketing. (1.vyd.) Praha: Grada.

Rogers, E. (2003). Diffusion of innovations. (5th ed., xxi, 551 p.) New York: Free Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK