Analýza nákupního chování ve vztahu k elektromobilům
Název práce v češtině: | Analýza nákupního chování ve vztahu k elektromobilům |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of Buying Behavior of Electric Vehicles |
Klíčová slova: | elektromobil; nákupní chování; teorie difuze inovací, teorie vysvětlující chování, kvalitativní sociologické šetření, kvantitativní sociologické šetření |
Klíčová slova anglicky: | electric vehicles; consumer behaviour; theory of diffusion of innovations; theories explaining behavior; qualitative sociological survey; quantitative sociological survey |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (21-KSOC) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Iva Zvěřinová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.06.2013 |
Datum zadání: | 27.06.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2015 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Ing. Josef Vlček, CSc. |
Konzultanti: | PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se bude zabývat faktory, které ovlivňují nákup elektromobilů. Zvláštní pozornost bude věnována kontextovým faktorům (ekonomické, politické a sociální faktory). Cílem práce je za pomoci sociálně psychologických modelů popsat jak probíhá nákupní chování uživatelů elektromobilů a kdo tito uživatelé jsou. Dále má práce za úkol objasnit jaké mají uživatelé důvody ke koupi elektromobilů a jakým bariérám museli čelit. Nejprve bude zpracována rešerše odborné literatury týkající se problematiky elektromobilů z pohledu společenských věd. V empirické části práce budou propojeny kvalitativní a kvantitativní metody. Bude provedeno kvalitativní šetření za pomoci polo-strukturovaných rozhovorů s uživateli elektromobilů. Rozsah zkoumaného vzorku bude přibližně 20 respondentů, kteří budou vybráni technikou snowball. Studie bude zaměřena na preference uživatelů, jejich postoje týkající se nákupu elektromobilů a hodnoty uživatelů především ve vztahu k životnímu prostředí. Hypotézy navržené na základě výstupu z kvalitativní studie budou testovány na datech z kvantitativního šetření. |
Seznam odborné literatury |
Literatura: Callon, M. (1986). The sociology of an actor-network: The case of the electric vehicle. Mapping the dynamics of science and technology, 23. Cowan, R., & Hulten, S. (1996). Escaping lock-in: the case of the electric vehicle. Technological forecasting and social change, 53(1), 61-79. Chan, C.C. (2013). The Rise & Fall of Electric Vehicles in 1828-1930: Lessons Learned. Proceedings of Proceedings of the IEEE. 206-212. Chlond, B., Kagerbauer, M., Vortisch, P., & Wirges, J. (2012). Market Potential for Electric Vehicles from a Travel Behavior Perspective. In Transportation Research Board 91st Annual Meeting (No. 12-3306). Kotler, P., & Keller, K. (2013). Marketing management. ([4. vyd.], 814 s.) Praha: Grada. Koudelka, J. (1997). Spotřební chování a marketing. (1.vyd.) Praha: Grada. Rogers, E. (2003). Diffusion of innovations. (5th ed., xxi, 551 p.) New York: Free Press. |