Trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním
Název práce v češtině: | Trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Training in cognitive functions for adults with psychotic disorders |
Klíčová slova: | trénink, kognitivní funkce, deficit, psychotická onemocnění, speciální andragogika |
Klíčová slova anglicky: | training, cognitive functions, deficit, psychotic disorders, special andragogy |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.06.2013 |
Datum zadání: | 23.06.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.02.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2015 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.06.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | prof. PhDr. Pavel Mühlpachr, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato práce se bude zaměřovat na trénink kognitivních funkcí pro lidi s psychotickým onemocněním probíhající ve vybraných organizacích na území České republiky. Práce se bude zabývat charakteristikou psychotických onemocnění, jejich vlivem na kognitivní funkce a možnými způsoby, jakými mohou lidé s psychotickým onemocněním tyto funkce trénovat. Cílem této práce je zjistit, zda trénink kognitivních funkcí ve vybraných organizacích probíhá efektivně a navrhnout případné inovace, které by pomohly dosáhnout lepších výsledků. Empirická část práce je realizována metodikou kvalitativní analýzy dat získaných z šetření realizovaného s několika klienty terapeutického centra Modré dveře a občanského sdružení Green Doors. Vybráni budou k šetření ti klienti, kteří trpí psychotickým onemocněním a absolvují v rámci těchto center trénink kognitivních funkcí. 1. Základní pojmy 1.1 Psychotická onemocnění 1.1.1 Příčiny psychotických onemocnění 1.1.2 Projevy psychotických onemocnění 1.1.3 Léčba psychotických onemocnění 1.1.4 Druhy psychóz 1.2 Kognitivní funkce 1.2.1 Členění kognitivních funkcí 1.2.2 Trénink kognitivních funkcí 2. Trénink kognitivních funkcí pro lidi s psychotickým onemocněním 3. Trénink probíhající ve vybraných zařízeních/institucích na území České republiky 3.1 Terapeutické centrum Modré dveře 3.2 Občanské sdružení Green doors 4. Kvalitativní šetření realizované s lidmi s psychotickým onemocněním 4.1 Metodologie šetření 4.2 Průběh šetření 4.3 Výstupy šetření 5. Zhodnocení probíhajícího tréninku kognitivních funkcí a návrh případných inovací |
Seznam odborné literatury |
NAKONEČNÝ, Milan. Lexikon psychologie. 1. vyd. Praha: Vodnář, 1995. ISBN 80-852-5574-X. HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Psychologický slovník. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 774 s. ISBN 80-717-8303-X. KALINA, Kamil. Jak žít s psychózou. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-717-8563-6. MALÁ, Eva. Schizofrenie v dětství a adolescenci. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 194 s. ISBN 80-247-0737-3. BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 204 s. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2914-5. HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8. MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 263 s. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4. PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 318 s. ISBN 978-802-4732-350. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4. SIMS, Andrew C. Symptoms in the mind: an introduction to descriptive psychopathology. 3rd ed. Philadelphia: Saunders. ISBN 07-020-2627-1. KNOWLES, Malcolm S. The modern practice of adult education: from pedagogy to andragogy. Rev. and Updated. Chicago: Follett Pub. Co., c1980, 400 p. ISBN 06-958-1472-9. KNOWLES, Malcolm S., Elwood F. HOLTON a Richard A. SWANSON. The adult learner: the definitive classic in adult education and human resource development. 6th ed. Boston: Elsevier, c2005, xii, 378 p. ISBN 07-506-7837-2. |