Kompetence učitelů pro řešení šikany
Název práce v češtině: | Kompetence učitelů pro řešení šikany |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Competence of teachers to deal bullying |
Klíčová slova: | Šikana, řešení šikany, vzdělávání učitelů, kompetence učitelů, prevence šikany |
Klíčová slova anglicky: | Bullying, deal with bullying, teacher education, competence of teachers, bullying prevention |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.06.2013 |
Datum zadání: | 19.06.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.08.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 27.01.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.12.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.01.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část práce se bude zabývat šikanou, jejími projevy, způsoby a možnostmi jejího řešení. V této části budou také zmíněny organizace a instituce, které se specializují na řešení problémů spojených se šikanou. Dále bude mapován obsah vzdělávání pedagogů s důrazem na získávání teoretických znalostí a praktických dovedností umožňujících pedagogům řešit šikanu. V empirické části práce se bude provádět průzkum na různých školách, kde se budou zjišťovat názory učitelů na vzdělání pedagogů v oblasti řešení šikany. Průzkum bude zaměřen na zodpovězení otázek, zda toto vzdělání pedagové považují za dostatečné, jakým způsobem se dále vzdělávají, jakými způsoby šikanu řeší a s jakými organizaci při řešení šikany ve škole spolupracují. |
Seznam odborné literatury |
EYRE, Linda. Jak naučit děti hodnotám. 1. vyd. Praha : Portál, 2000, 160 s. ISBN 80-7178-360-9 FIELDOVÁ, Evelyn. Jak se bránit šikaně : Praktický rádce pro děti, rodiče i učitele. 1. vyd. Praha : Ikar, 2009, 312 s. ISBN 978-80-249-1176-2 GAJDOŠOVÁ, Eva; HERÉNYIOVÁ, Gabriela. Rozvíjení emoční inteligence žáků : Prevence šikanování, intolerance a násilí mezi dospívajícími. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-115-8 JOCELYNE, Robert. Nenech si to líbit!: Ochrana dítěte před sexuálním zneužitím. 1. vyd. Praha : Portál, 2013, 96 s. ISBN 978-80-262-0340-7 KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování : Cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách. 1. vyd. Praha : Portál, 2001, 255 s. ISBN 80-7178-513-X KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5 KOLÁŘ, Michal. Skrytý svět šikanování ve školách : příčiny, diagnostika a praktická pomoc. 1. vyd. Praha : Portál, 1997, 128 s. ISBN 80-7178-123-1 PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. 5. vyd. Praha : Portál, 2008, 380 s. ISBN 978-80-7367-427-4 VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků : metodické náměty k realizaci průřezových témat. 1. vyd. Praha : Portál, 2008, 128 s. ISBN 978-80-73-67-386-4 |