Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Metody a principy práce s tělem pro sebereflexi a osobnostní rozvoj
Název práce v češtině: Metody a principy práce s tělem pro sebereflexi a osobnostní rozvoj
Název v anglickém jazyce: Methods and principles of self-reflection and personal development
Klíčová slova: Edukace, tělo, embodiment, fenomenologie, rozvoj osobnosti, somatické disciplíny, osobnostně sociální výchova
Klíčová slova anglicky: Education, body, embodiment, phenomenology, personal development, somatic disciplines, personal social development
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.06.2013
Datum zadání: 19.06.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.06.2015
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:29.06.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá tématem vnímání vlastního těla a jeho souvislostí se sebereflexí – zejména vnímáním vlastní osobnosti, a to v kontextu školní edukace. Jedná se zejména o přehledovou studii, která představuje tzv. pedagogiku embodimentu (neboli pedagogiku vtěleného učení). Ve druhé části práce pojmenováváme hlavní principy vtěleného učení a jejich význam pro sebereflexi. Použitou metodou je umělecký výzkum, který potvrzuje význam vtěleného učení pro rozvoj osobnosti a popisuje principy, metody a přístupy, které umožňují realizovat vtělené učení. Práce je tak přínosem pro reálnou edukační praxi v tématu osobnostního rozvoje coby průřezového tématu RVP.
Seznam odborné literatury
JOHNSON, Mark. Philosophy in the flesh: the embodied mind and its challenge to Western thought. New York: Basic Books, 1999, xiv, 624 p. ISBN 04-650-5673-3.
VARELA, Francisco J, Evan THOMPSON a Eleanor ROSCH. The embodied mind: cognitive science and human experience. 1st pbk ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1993, xx, 308 s. ISBN 02-627-2021-3.
MERLEAU-PONTY, Maurice. Fenomenologie vnímání. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 2013, 559 s. Knihovna novověké tradice a současnosti (Oikoymenh), sv. 81. ISBN 978-807-2984-855.
HEIDEGGER, Martin. Bytí a čas. 2., opr. vyd. Praha: Oikoymenh, 2002, 487 s. Knihovna novověké tradice a současnosti, sv. 10. ISBN 80-729-8048-3.
O'LOUGHLIN, Marjorie. Embodiment and education: exploring creatural existence. Dordrecht: Springer, 2006, 189 p. ISBN 978-140-2045-882.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK