Osvojování francouzštiny v zájmových kursech Francouzsko-českého klubu v Kladně.
Název práce v češtině: | Osvojování francouzštiny v zájmových kursech Francouzsko-českého klubu v Kladně. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Acquisition of French in language courses in French-Czech club in Kladno. |
Klíčová slova: | francouzština, didaktika, Francouzsko-český klub, zájmové jazykové kursy, osvojování cizího jazyka |
Klíčová slova anglicky: | French language, didactics, French-Czech club, language courses as a hobby, foreign language acquisition |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav románských studií (21-URS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Loucká, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.06.2013 |
Datum zadání: | 18.06.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 28.01.2015 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.12.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.01.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Olga Nádvorníková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. část
Náplň a cíl aktivit Francouzsko-českého klubu. 2. část Osvojování francouzštiny v zájmových kurzech: - charakteristika publika a jeho motivace - typy kurzů; komunikativní, jazykové a civilizační cíle - charakteristika, popř. srovnání používaných českých a francouzských učebnic francouzštiny z hlediska metodologických východisek a se zřetelem k potřebám českého publika (metodologické zpracování, strukturace učiva, gradace a prezentace učiva vzhledem k typu publika) 3. část Návrh využití konkrétní lekce francouzské učebnice a návrh přípravy na jednu vyučovací hodinu vzhledem ke konkrétnímu publiku |
Seznam odborné literatury |
ABRY, D.: Manuels de FLE: un choix délicat, Le Francais dans le Monde, n°363, p.21-23, 2009
BEACCO, J.-C.: L'Approche par compétences dans l'enseignement des langues, Didider, Paris, 2007 BESSE, H., PORQUIER, R.: Grammaire et didactique des langues, Hatier, Paris, 1984 CUQ, J.-P.: Une introduction a la didactique de la grammaire en francais langue étrangere, Didier/Hatier, Paris, 1996 CALLAMAND, M.: Grammaire vivante du francais langue étrangere, Larousse, Paris, 1987 CALLAMAND, M.: Exercices d'apprentissage, Larousse, Paris, 1989 COURTILLON, J.: Elaborer un cours de FLE, Hachette, Paris, 2002 JANÍKOVÁ, V.: Učebnice cizích jazyků a autonomní učení, Cizí jazyky, r. 50, č. 4, str. 130, 2006/2007 JELÍNEK, S.: Koncepční otázky učebnic cizích jazyků, Cizí jazyky, r. 50, č. 4, str. 126, 2006/2007 MONNERIE, A.: Le Francais au présent, Didier/Hatier, Paris, 1987 (DE) SALINS, G.: Grammaire pour l'Enseignement /Apprentissage du FLE, Didier/Hatier, Paris, 1996 (DE) SALINS, G. - Place des apprenants et place des savoir-faire enseignants dans les grammaires de FLE, in Langue Francaise, N°131, p. 23-37 PUREN, Ch.: La perspective actionnelle. Ves une nouvelle cohérence didactique, Le Francais dans le Monde, n°348, p. 42 Le CECR et ses applications. Grille d'analyse de manueles de FLE, Le Francais dans le Monde, n°352, p. 86-87 |