Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kritické zhodnocení trendů otevřeného vzdělávání se zaměřením na masové otevřené online kurzy
Název práce v češtině: Kritické zhodnocení trendů otevřeného vzdělávání se zaměřením na masové otevřené online kurzy
Název v anglickém jazyce: Evaluation of trends in open education with focus on massive open online courses
Klíčová slova: masové otevřené online kurzy, MOOCs, otevřené vzdělávání, e-learning, ICT, projektování výuky, kritéria, indikátory, efektivita
Klíčová slova anglicky: mass open online courses, MOOCs, open learning, e-learning, ICT, instructional design, criteria, indicators, effectivity
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.06.2013
Datum zadání: 14.06.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.12.2013
Datum a čas obhajoby: 17.06.2015 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Pavol Frič, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíle:
Zpracovat teoretický vstup k otevřenému vzdělávání (open learning) s využitím informačních a komunikačních technologií. Zhodnotit světové trendy ve vztahu k rozvoji e-learningu. Porovnat nabídky masových otevřených online kurzů zvolených předních vzdělávacích institucí na vysokoškolské úrovni. Vytvořit popis této vzdělávací služby a zhodnotit výstup z pohledu uživatelů.

Osnova:
Trendy e-learningu a nabídka otevřeného vzdělávání
Demokratizace vzdělávání s využitím ICT ve vztahu k cílovým skupinám
Přehled úspěšných aplikací se zaměřením na Evropu a USA
Zhodnocení vzdělávacího servisu a komunikace s cílovými skupinami
Seznam odborné literatury
BENEŠ, M. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.

COLLIS. B., VAN DER WENDE, M. Models of Technology and Change in Higher Education. An international comparative survey on the current and future use of ICT in Higher Education. Center for Higher Education Policy Studies [online]. December 2002. Dostupné z: http://doc.utwente.n1l44770/1/Collis02models.pdf

CORMIER, D., SIEMENS, G. Through the open door: Open courses as research, learning, and engagement. Educause, 45(4), 2010. Dostupné z: http://www.educause.edu/ero/article/through-open-door-open-courses-research-learning-and-engagement

DANIEL, J. Making Sense of MOOCs: Musings in a Maze of Myth, Paradox and Possibility. Journal of Interactive in Education, Perspective issue on MOOCs, 2012. Dostupné z: http://www-jime.open.ac.uk/article/2012-18/html

EGER, L. Vzdělávání dospělých a ICT. Aktuální stav a predikace vývoje. Plzeň: NAVA, 2012. ISBN 978-80-7211-428-3.

EGER, L., EGEROVÁ, D. E-Learning trends in Central Europe: The case of the Czech Republic. Knowledge Management & E-Learning: An International Journal [online], 5(3), 2013. 375-387. Dostupné z: http://www.kmel-journal.org/ojs/index.php/online-publication/article/view/270/195

FINI, A. The Technological Dimension of a Massive Open Online Course: The Case of the CCK08 Course Tools. International Review of Research in Open and Distance Learning, 10(5), 2009. Dostupné z: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/viewArticle/643

GAEBEL, M. MOOCs: Massive Open Online Courses. Brussels: EUA, January 2013. Dostupné z: http://www.eua.be/Libraries/Publication/EUA_Occasional_papers_MOOCs.sflb.ashx

KOLOWICH, S. Proto-MOOC Stays the Course. Inside Higher Ed, Digital Magazine, 2012. Dostupné z: http://www.insidehighered.com/news/2012/04/24/open-course-digital-storytelling-enjoys-modest-success

KOPECKÝ, K. E-learning nejen pro pedagogy. Olomouc: Hanex, 2006. ISBN 80-85783-50-9.

KOZMA, Daniel A. New technologies for literacy and adult education: a global perspective. Paris: United nations educational, 2005. ISBN 92­310-3986-5.

MACKNESS, J., MAK, S., WILLIAMS, R. The ideals and reality of participating in a MOOC. Seventh International Conference on Networked Learning, Aalborg, Denmark: 2010. Dostupné z: http://www.lancs.ac.uk/fss/organisations/netlc/past/nlc2010/abstracts/PDFs/Mackness.pdf

RODRIGUEZ, C. O. MOOCs and the AI-Stanford like Courses: Two Successful and Distinct Course Formats for Massive Open Online Courses. Buenos Aires: European Journal of Open and Distance Learning, 2013. Dostupné z: http://www.eurodl.org/index.php?p=current&article=516

YUAN, L., POWELL, S. MOOCs and Open Education: Implications for Higher Education. A white paper. Bolton, USA: JISC, March 2013. Dostupné z: http://publications.cetis.ac.uk/wp-content/uploads/2013/03/MOOCs-and-Open-Education.pdf

ZOUNEK, J., SUDICKÝ, P. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226 s. ISBN 978-80-7357-903-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK