Klíčové kompetence pracovníků svobodných organizací a jejich rozvoj
Název práce v češtině: | Klíčové kompetence pracovníků svobodných organizací a jejich rozvoj |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Key competencies of employees of democratic organizations and their development |
Klíčová slova: | svoboda v práci, organizace, kompetence, práce, rozvoj |
Klíčová slova anglicky: | freedom at work, organizations, competencies, work, development |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Stanislav Háša, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.06.2013 |
Datum zadání: | 13.06.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2015 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Pavol Frič, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je identifikovat klíčové pracovní návyky, které jsou potřebné pro adaptaci a plnohodnotné fungování pracovníků v konkrétních organizacích, které vykazují charakteristiky svobodných společností. Dalším cílem je potom ověření možností získání a rozvoje těchto návyků se zaměřením na jejich rozvoj mimo pracovní prostředí. Klíčové návyky budou identifikovány analýzou odborných zdrojů a empirickým šetřením ve svobodných organizacích. Možnost získávání těchto návyků bude ověřována analýzou činnosti vybraných mimopracovních institucí (škol, zájmových činností, dobrovolnictví, médií, apod.) a kvantitativním šetřením mezi jejich frekventanty. Předpokladem, který bude ověřován, je, zda musí jedinec disponovat specifickými návyky, aby mohl pracovat ve svobodné organizaci, které jsou odlišné od pracovních návyků očekávaných v tradičních organizacích. Hlavní výzkumnou otázkou je, zda se může jedinec připravit na práci ve svobodné organizaci, a případně jakým způsobem.
Návrh struktury práce: 1 Svobodné a tradiční organizace 2.1 Pracovní návyky 2.2 Rozvoj pracovních návyků 2 Požadované pracovní návyky ve svobodných organizacích 2.1 Empirické šetření požadavků manažerů 2.2 Analýza výsledků 3 Rozvoj požadovaných pracovních návyků ve svobodných organizacích 3.1 Možnosti získávání vybraných návyků 3.2 Kvantitativní šetření 3.3 Analýza výsledků |
Seznam odborné literatury |
CARNEY, Brian M. a Isaac GETZ. Svoboda v práci. Praha : Peoplecomm, 2011. ISBN 978-80-904890-1-1.
CHVÁL, Martin, Hana KASÍKOVÁ a Josef VALENTA. Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2057-2. COLLINS, James C. a Jerry I. PORRAS. Built to last: successful habits of visionary companies. New York: Harper Business, 1997. ISBN 0-88730-739-6. DUBOIS, David D. a William J. ROTHWELL. Competency-based human resource management. 1st ed. Palo Alto : Davies-Black Pub., 2004. ISBN 0-89106-174-6. Gallup Study: Feeling Good Matters in the Workplace. 2006. Gallup Management Journal[online]. 12. 1. 2006 [cit. 2012-03-03]. Dostupné z URL: http://gmj.gallup.com/content/20770/gallup-studyfeeling-good-matters-in-the.aspx HANOUSKOVÁ, Kateřina. Kvalifikace podle potřeb doby. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2011. Vedoucí práce Miriam Kotrusová. HORÁK, Josef. Modelování profesních kompetencí. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2011. Vedoucí práce Daniel Novák. CHVÁL, Martin, Hana KASÍKOVÁ a Josef VALENTA. Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2057-2. ILLERIS, Knud. International perspectives on competence development: developing skills and capabilities. London : Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-49210-2. KRCHOVÁ, Karolina. Řízení kompetencí. Praha, 2007. Vedoucí práce Michaela Tureckiová. KRIŠTOFOVÁ, Zuzana. Specifické nároky funkcí vedoucích pracovníků. Praha, 2008. Vedoucí práce Michaela Tureckiová. MARINKA, Tomáš. Uznávání výsledků předchozího učení. Praha, 2009. Vedoucí práce Petr Byčkovský. NOVOTNÝ, Petr a Magdolna BENKE. Pracoviště jako prostor k učení. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4918-5. ULRICH, David. HR competencies: mastery at the intersection of people and business. Alexandria : Society for Human Resource Management, 2008. ISBN 978-1-58644-113-5. VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí: kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Vyd. 1. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9. |