Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management
Název práce v češtině: Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management
Název v anglickém jazyce: Training courses for managers and possibilities of innovation in short-term courses for lower management
Klíčová slova: Liniový manažeři, vzdělávání, kompetence, hodnocení vzdělávací aktivity
Klíčová slova anglicky: Line managers, education, competence, evaluation of educational activities
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.06.2013
Datum zadání: 09.06.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.07.2013
Datum a čas obhajoby: 05.02.2015 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.12.2014
Datum proběhlé obhajoby: 05.02.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Jiří Reichel, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práceje vstupní deskripce vzdělávacích kurzů pro nižší management a zhodnocení možných inovací v krátkodobých kurzech pro manažery. V empirické části je potom cílem aplikace problematiky na zvoleném příkladě.

Postup:na základě sekundárních zdrojů bude zpracována deskriptivní studie o současném vzdělávání nižšího managementu v krátkodobých kurzech se zaměřením na možné inovativní přístupy. Dále bude realizováno dotazování mezi manažery, kteří se účastní manažerského kurzu se zaměřením na způsob jejich přípravy a využívání zkušeností z kurzů v praxi. Se stejným zaměřením budou realizovány i polostrukturované rozhovory s nadřízenými manažery. V závěru práce bude provedena analýza získaných dat a výstupy budou použity pro zpracování návrhů na inovaci ve vzdělávání manažerů v krátkodobých kurzech.


1 Teoretický vstup do profesního vzdělávání dospělých
2 Specifikace problematiky krátkodobých kurzů pro nižší management
3 Zhodnocení dosavadního stavu a označení možných inovací na základě studia sekundárních zdrojů
4 Dotazování účastníků se zaměřením na přípravu a průběh manažerských kurzů
5 Strukturované rozhovory s manažery se zaměřením na využití informací a dovedností z kurzů v praxi
6 Návrh inovací v přípravě na kurzy a v průběhu kurzů pro manažery
Seznam odborné literatury
BENEŠ, M. Andragogika. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2580-2.
BURKART, S. European trends in the development of occupations and qualifications. Thessaloniki: CEDEFOP, 1999, ISBN 92-828-7192-4.
DuFOUR, R., EAKER, R., MANY, T. Learning by doing, A hand book for Professional Learning Comunities at Work. Solution Tree, 2006, ISBN 978-1-932127-93-5. Dostupné zhttp://pages.solution-tree.com/rs/solutiontree/images/lbd_freechapter.pdf
MUŽÍK, J. Řízení vzdělávacího procesu. Praha: Wolters Kluwer, 2011, ISBN 978-80-7357-581-6.
PROKOPENKO, J., KUBR, M. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada Publishing, 1996, ISBN 80-7169-250-6.
ROTHWELL, William J. The work place learner:how to align training initiatives with individual learning competencies. New York: Amerikan Management Associasion, 2002, ISBN 0-8144-0674-2.
VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-1770-8.
ZLÁMAL, J. Didaktika profesního vzdělávání v širším pedagogickém kontextu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009, ISBN 978-80-86723-79-2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK