Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Česká krajní pravice v médiích a ve veřejném mínění
Název práce v češtině: Česká krajní pravice v médiích a ve veřejném mínění
Název v anglickém jazyce: Czech far-right in massmedia and in public opinion
Klíčová slova: česká krajní pravice, mediální obraz, média, agenda setting, obsahová analýza, veřejné mínění
Klíčová slova anglicky: far-right movement, media representation, media, agenda setting, content analysis, public opinion
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (21-KSOC)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Petr Lupač, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.05.2013
Datum zadání: 30.05.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.12.2014
Datum a čas obhajoby: 05.02.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.12.2014
Datum proběhlé obhajoby: 05.02.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jan Sládek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zachytit prezentaci krajně pravicové scény ve vybraných českých médiích za roky 2011-2013. Vybrané časové období reflektuje oživení českého krajně pravicového hnutí, související kauzy (žhářský útok ve Vítkově, nepokoje ve Šluknovském výběžku) a na nich navazující zvýšenou aktivitu různých uskupení, které byly reflektovány v obsahu médií. V práci se zaměřím na vztah médií a krajně pravicových uskupení, na medializaci hnutí a vytváření obrazu hnutí. K tomu použiji více metodologických nástrojů, mezi nimi mj. obsahovou analýzu. Dalším bodem práce bude sledování vývoje názorů české veřejnosti na specifická témata související s krajně pravicovou rétorikou, která podle očekávání budou častěji pokryta v médiích (imigranti, Romská menšina), a to na datech z výzkumu Naše společnost prováděném Centrem pro výzkum veřejného mínění. Samostatnou kapitolu práce budou tvořit události na Šluknovském výběžku, jež budu reflektovat jak obsahem v médiích, tak jednorázovým dotazníkovým šetřením provedeným CVVM.
Seznam odborné literatury
1. Andrews, K. T., & Caren, N. (2010). Making the News: Movement Organizations, Media Attention, and the Public Agenda. American Sociological Review, 75(6), pp. 841-866.
2. Burack, C.; Snyder-Hall, R. C. (2012). Introduction: Right-Wing Populism and the Media. New Political Science, 34(4), pp. 439-454.
3. Croteau, D., Hoynes, W. (2003). Media/Society: Industries, Images, and Audiences. Thousand Oaks: Pine Forge Press.
4. Fowler, R. (1991). Language in the News: Discourse and Ideology in the Press. London: Routledge.
5. Jensen, K. B. (Ed.) (2002). A Handbook of Media and Communication Research: Qualitative and Quantitative. Methodologies. London: Routledge.
6. Koopmans, R. (2004). Movements and media: Selection processes and evolutionary dynamics in the public sphere. Theory & Society, 33(3/4), pp. 367-391.
7. Mareš, M. (2003). Pravicový extremismus a radikalismus v ČR. Brno: Barrister & Principal.
8. McCombs, M. (2009). Agenda setting: Nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. Praha: Portál.
9. McCurdy, P. (2012). Social Movements, Protest and Mainstream Media. Sociology Compass, 6(3), 244-255.
10. McQuail, D. (2007). Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
11. Schultz, W.; Scherer, H.; Hagen, L. (2004). Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum.
12. Trampota, T.; Vojtěchovská, M. (2010). Metody výzkumu médií. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK