Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Virtuozita a performance maskulinity: Hudební etnografie jednoho pražského neromského gypsy jazzového uskupení
Název práce v češtině: Virtuozita a performance maskulinity: Hudební etnografie jednoho pražského neromského gypsy jazzového uskupení
Název v anglickém jazyce: Virtuosity and Performance of Masculinity: Music Ethnography of a Non-Roma Gypsy Jazz Group in Prague
Klíčová slova: gypsy jazz, virtuozita, performance, maskulinita, gender
Klíčová slova anglicky: gypsy jazz, virtuosity, performance, masculinity, gender
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav hudební vědy (21-UHV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Vít Zdrálek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.05.2013
Datum zadání: 29.05.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2013
Datum a čas obhajoby: 02.02.2015 10:45
Datum odevzdání elektronické podoby:26.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 02.02.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Zuzana Jurková, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Tereza Havelková, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Studentka bude nejprve pokračovat s výzkumem pražské scény, který začala už na jaře 2013, a poté se zaměří také na mimopražské lokality, kde se provozuje "gypsy jazz". Ve své práci využije zejména metody kvalitativního výzkumu běžné pro hudebně-etnografickou práci, tedy dlouhodobé zúčastněné a nezúčastněné pozorování a rozhovor. Ve svém tázání se bude soustředit především na otázky genderových vztahů, identity a etnicity. Analytická a interpretační práce bude metodologicky a teoreticky ukotvená v etnomuzikologické literatuře a literatuře spřízněných oborů.
Seznam odborné literatury
AUBERT, Laurent. 2007. The Music of the Other: New Challenges for Ethnomusicology in a Global Age. Aldershot: Ashgate Publishing.
BARZ, Gregory F. a COOLEY, Timothy J. 2008 (1997). Shadows in the Field: New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. New York: Oxford University Press.
BERLINER, Paul F. 2009. Thinking in Jazz: The Infinite Art of Improvisation. Chicago: University of Chicago Press.
BOHLMAN, Philip V. 2002. World Music: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press.
ERIKSEN, Thomas H. 2008. ‘Terénní výzkum a jeho interpretace’, In: Sociální a kulturní antropologie. Praha: Portál, s. 39-56.
KAUFMANN, Jean-Claude. 2010. Chápající rozhovor. Praha: SLON.
KRÜGER, Simone. 2008. Ethnography in the Performing Arts: A Student Guide. Liverpool John Moores University, online.
RADANO, Ronald M. a BOHLMAN, Philip V. 2001. Music and the Racial Imagination. Chicago: The University of Chicago Press.
RUSTIN, Nichole T. & TUCKER, Sherrie (eds.). 2008. Big Ears: Listening for Gender in Jazz Studies. Durham a London: Duke University Press.
STOKES. Martin. 1997 (1994). Ethnicity, Identity and Music: The Musical Construction of Place. New York: Berg.
STONE, Ruth. 2007. Theory in Ethnomusicology. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall.
TURINO, Thomas. 2008. Music as Social Life: The Politics of Participation. Chicago: The University of Chicago Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK