Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Estetika konceptuální hudby
Název práce v češtině: Estetika konceptuální hudby
Název v anglickém jazyce: Aesthetics of conceptual music
Klíčová slova: estetika|konceptuální hudba
Klíčová slova anglicky: aesthetics|conceptual music
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra estetiky (21-KEST)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Roman Dykast, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.05.2013
Datum zadání: 23.05.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.07.2013
Datum a čas obhajoby: 12.09.2017 09:00
Odevzdaná/finalizovaná: ne
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat výzkumu problematiky hudební poetiky umělecké tvorby v rámci tzv. konceptuální hudby. Zaměří se na historii takto pojímané hudební kompozice v českých zemích a na základě komparační metody vybstrahuje z mnohdy rozporuplných textů-uměleckých poetik českých a zahraničních tvůrců tohoto typu hudební tvorby posledního půlstoletí ontologickou problematiku takto chápaného hudebního výtvoru.
Seznam odborné literatury
Battcock, Gregory: Idea Art: A Critical Anthology. New York: E. P. Dutton, 1973.
Cseres, Jozef: Hudobné simulakrá. Hudobné centrum: Bratislava 2001.
Kofroň, Petr, Smolka, Martin: Grafické partitury a koncepty. Votobia, 1996.
Nyman, Michael: Experimentálna hudba: Cage a iní. Bratislůava: Hudobné centrum, 2007.
Piekut, Benjamin: Experimentalism Otherwise: The New York Avant-Garde and its Limits. Berkeley: University of California Press, 2011.
Ross, Alex: Zbývá jen hluk. Argo, Dokořán: Praha 2011.
Sutherland, Roger: New Perspectives in Music. London, 1994.
Wilson, Peter Nilas: Hear and now. Úvahy o improvizovanej hudbe. Hudobné centrum: Bratislava 2002.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK