Estetika konceptuální hudby
Název práce v češtině: | Estetika konceptuální hudby |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Aesthetics of conceptual music |
Klíčová slova: | estetika|konceptuální hudba |
Klíčová slova anglicky: | aesthetics|conceptual music |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra estetiky (21-KEST) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Roman Dykast, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.05.2013 |
Datum zadání: | 23.05.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2017 09:00 |
Odevzdaná/finalizovaná: | ne |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude věnovat výzkumu problematiky hudební poetiky umělecké tvorby v rámci tzv. konceptuální hudby. Zaměří se na historii takto pojímané hudební kompozice v českých zemích a na základě komparační metody vybstrahuje z mnohdy rozporuplných textů-uměleckých poetik českých a zahraničních tvůrců tohoto typu hudební tvorby posledního půlstoletí ontologickou problematiku takto chápaného hudebního výtvoru. |
Seznam odborné literatury |
Battcock, Gregory: Idea Art: A Critical Anthology. New York: E. P. Dutton, 1973. Cseres, Jozef: Hudobné simulakrá. Hudobné centrum: Bratislava 2001. Kofroň, Petr, Smolka, Martin: Grafické partitury a koncepty. Votobia, 1996. Nyman, Michael: Experimentálna hudba: Cage a iní. Bratislůava: Hudobné centrum, 2007. Piekut, Benjamin: Experimentalism Otherwise: The New York Avant-Garde and its Limits. Berkeley: University of California Press, 2011. Ross, Alex: Zbývá jen hluk. Argo, Dokořán: Praha 2011. Sutherland, Roger: New Perspectives in Music. London, 1994. Wilson, Peter Nilas: Hear and now. Úvahy o improvizovanej hudbe. Hudobné centrum: Bratislava 2002. |