Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ : vliv rozdílných vzdělávacích programů
Název práce v češtině: Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ : vliv rozdílných vzdělávacích programů
Název v anglickém jazyce: Reading literacy of primary school children : educational programmes influence
Klíčová slova: gramotnost, čtenářská gramotnost, základní škola, čtení, děti, vzdělávací programy, knihovny
Klíčová slova anglicky: literacy, reading literacy, primary school, reading, children, educational programmes, libraries
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.05.2013
Datum zadání: 22.05.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.07.2013
Datum a čas obhajoby: 25.05.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 25.05.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza vlivu vzdělávacích programů na čtenářskou gramotnost dětí mladšího školního věku. Dále také vliv knihoven a jejich spolupráce se školami a další možnosti a prostředky ke zlepšeníí čtenářské gramotnosti dětí.

Osnova:
1) Čtenářská gramotnost: obecná charakteristika konceptu
2) Prostředky a možnosti zlepšování čtenářské gramotnosti dětí
3) Klasické a alternativní vzdělávací programy: vymezení a charakteristika
4) Kvalitativní průzkum - rozdíl v čtenářské gramotnosti dětí na základní škole s klasickým vzdělávacím programem a na základní škole typu Montessori
5) Spolupráce knihoven a škol - aktuální stav a nápady na inovace (na příkladu základních škol ve městě Kladně)
Seznam odborné literatury
HAVEL, Jiří a Veronika NAJVAROVÁ. Rozvíjení gramotnosti ve výuce na 1. stupni ZŠ: výzkumná analýza a popis soudobého stavu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 110 s. ISBN 978-802-1057-142.
LEDERBUCHOVÁ, Ladislava a Eva POTUŽNÍKOVÁ. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. 1. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004, 179 s. Dětská naučná edice. ISBN 80-868-9801-6.
METELKOVÁ SVOBODOVÁ, Radana a Marie ŠVRČKOVÁ. Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura: výzkumná analýza a popis soudobého stavu. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2010, 147, [13] s. ISBN 978-80-7368-878-3.
GUERNSEY, Lisa. Are Ebooks Any Good?. School Library Journal. 2011, roč. 57, č. 6, s. 28-32. ISSN 03628930.
SCHATZ, Adrienne, Amy PANKO, Kim PIERCE a Stephen KRASHEN. Children underestimate how much their friends & classmates READ. Knowledge Quest. 2010, roč. 38, č. 5, s. 70-71. ISSN 10949046.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK