Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv Ligy komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků
Název práce v češtině: Vliv Ligy komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků
Název v anglickém jazyce: The influence of the League of Community Schools for inclusion of socially disadvantaged students
Klíčová slova: Sociálně znevýhodněný žák, sociální exkluze, nerovnost ve vzdělávání, inkluzivní vzdělávání, komunitní škola, Liga komunitních škol, segregované školy.
Klíčová slova anglicky: Socially disadvantaged pupils, social exclusion, inequality in education, inclusive education, community school, „Liga komunitních škol“ (The League of Community Schools), segregated schools.
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální práce (21-KSOCP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.05.2013
Datum zadání: 20.05.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.12.2014
Datum a čas obhajoby: 03.02.2015 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2015
Datum proběhlé obhajoby: 03.02.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Pavla Kodymová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
TÉMA
Tématem mé bakalářské práce je vliv spolku Liga komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků. V práci zkoumám i obecný přístup členů Ligy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami obecně. Klíčovými tématy jsou tedy sociální znevýhodnění, nerovnosti ve vzdělávání a inkluzivní vzdělávání.
CÍL
Cílem bakalářské práce je popsat nerovný přístup k žákům ve vzdělávání, s tím související vliv inkluzivního vzdělávání a problematiku sociálního znevýhodnění. V rámci práce budu analyzovat vliv Ligy komunitních škol na proces sociálního začleňování a sledovat životní dráhy absolventů škol, jež jsou zapojeny do již zmiňovaného spolku.
NAVRŽENÉ METODY VÝZKUMU
Předpokládám kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů.
Seznam odborné literatury
HABART, Tomáš. Krok za krokem k inkluzi. Praha: Člověk v tísni, 2010, 95 s. ISBN 978-80-87456-00-2.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 217 s. ISBN 978-802-4730-707.
MAREŠ, Petr, Markéta HORÁKOVÁ a Miroslava RÁKOCZYOVÁ. Sociální exkluze na lokální úrovni. 1. vyd. Praha: VÚPSV, 2008. 77 s. ISBN 978-807-4160-141.
MATĚJŮ, Petr. Nerovnosti ve vzdělání: Od měření k řešení. Vyd. 1. Praha: SLON, 2010, 495 s. ISBN 978-80-7419-032-2.
Pojďte do školy!: nerovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Editor Iva Janská, Tomáš Habart. Praha: Člověk v tísni, 2011, 189 s. ISBN 978-80-87456-19-4.
SIROVÁTKA, Tomáš. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2004, 237 s. ISBN 80-210-3455-6.
Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Vyd. 1. Editor Tomáš Sirovátka. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Fakulta sociálních studií, 2004, 237 s. Rubikon (Masarykova univerzita), sv. 9. ISBN 80-862-5119-5.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK