Metoda Grunnlaget jako nástroj snižování vzdělanostních nerovností v předškolní pedagogice
Název práce v češtině: | Metoda Grunnlaget jako nástroj snižování vzdělanostních nerovností v předškolní pedagogice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Grunnlaget Method of Concept Teaching Model as an Instrument for Reducing of Inequallities in Pre-Primary Education |
Klíčová slova: | inkluzivní vzdělání, pojmové učení, rovné šance, nerovnosti ve vzdělání |
Klíčová slova anglicky: | conceptual teaching, equal chance, inequality in a education |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.05.2013 |
Datum zadání: | 14.05.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.09.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
míra vzdělání obyvatel je jedním z nejvýznamějších faktorů ovlivňujících kvalitu života a vyhlídky do budoucna. Práce pojednává o vzdělávání nejmladší generace a možných trendech do budoucna. jako dobrou podpůrnou metodou pro snižování sociokulturního handicapu, který následně snižuje dobrý start v základní škole se ukazuje např. norská vyučovací metoda Grunnlaget, kterou práce popisuje. Do praxe ji u nás zavádí organizace Člověk v tísni o. p. s. od roku 2011, k průkopníkům patří zejména terénní sociální služba v Bílině. |
Seznam odborné literatury |
Janská, I., Habart, T.: Pojďte do školy! (Ne)Rovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2011.
SØNNESYN, Gunvor: Metodologie Grunnlaget. Člověk v tísni, o p s Praha 2011 MÁLKOVÁ, Gabriela: Umění zprostředkovaného učení, Praha, Togga 2008 Kasíková, H., Straková, J. (Eds.)Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Karolinum:Praha, 2011. ISBN ISBN 978-80-246-1911-8 Matějů, P., Straková, J (Eds) (Ne) rovné šance ve vzdělání, vzdělanostní nerovnosti v České republice Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1400-4. Interkulturní vzdělávání I a II. díl. Člověk v tísni, o. p. s. Praha 2005 Bořkovcová, M., hajská. M.: Závěrečná zpráva z výzkumu (situační analýza) Hübschmanová, M.: Šaj pes dovakeras. Univerzita Palackého, Olomouc 1998 Šišková, T.:Menšiny a migranti v České republice. Praha, Portál 2008 Šišková, T.: Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha, Portál, 2008 |