Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Metoda Grunnlaget jako nástroj snižování vzdělanostních nerovností v předškolní pedagogice
Název práce v češtině: Metoda Grunnlaget jako nástroj snižování vzdělanostních nerovností v předškolní pedagogice
Název v anglickém jazyce: Grunnlaget Method of Concept Teaching Model as an Instrument for Reducing of Inequallities in Pre-Primary Education
Klíčová slova: inkluzivní vzdělání, pojmové učení, rovné šance, nerovnosti ve vzdělání
Klíčová slova anglicky: conceptual teaching, equal chance, inequality in a education
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.05.2013
Datum zadání: 14.05.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.09.2013
Datum a čas obhajoby: 06.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
míra vzdělání obyvatel je jedním z nejvýznamějších faktorů ovlivňujících kvalitu života a vyhlídky do budoucna. Práce pojednává o vzdělávání nejmladší generace a možných trendech do budoucna. jako dobrou podpůrnou metodou pro snižování sociokulturního handicapu, který následně snižuje dobrý start v základní škole se ukazuje např. norská vyučovací metoda Grunnlaget, kterou práce popisuje. Do praxe ji u nás zavádí organizace Člověk v tísni o. p. s. od roku 2011, k průkopníkům patří zejména terénní sociální služba v Bílině.
Seznam odborné literatury
Janská, I., Habart, T.: Pojďte do školy! (Ne)Rovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2011.
SØNNESYN, Gunvor: Metodologie Grunnlaget. Člověk v tísni, o p s Praha 2011
MÁLKOVÁ, Gabriela: Umění zprostředkovaného učení, Praha, Togga 2008
Kasíková, H., Straková, J. (Eds.)Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Karolinum:Praha, 2011. ISBN ISBN 978-80-246-1911-8
Matějů, P., Straková, J (Eds) (Ne) rovné šance ve vzdělání, vzdělanostní nerovnosti v České republice Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1400-4.
Interkulturní vzdělávání I a II. díl. Člověk v tísni, o. p. s. Praha 2005
Bořkovcová, M., hajská. M.: Závěrečná zpráva z výzkumu (situační analýza)
Hübschmanová, M.: Šaj pes dovakeras. Univerzita Palackého, Olomouc 1998
Šišková, T.:Menšiny a migranti v České republice. Praha, Portál 2008
Šišková, T.: Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha, Portál, 2008
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK