Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu
Název práce v češtině: Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu
Název v anglickém jazyce: Relationship of Muslim Families Towards Czech School - The Role of Cultural and Religious Specifics in Families from the Middle East
Klíčová slova: imigranti, integrace, kulturní specifika, muslimové, rodina, vztah, základní škola
Klíčová slova anglicky: immigrants, integration, cultural specifics, Muslims, family, relation, elementary school
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.05.2013
Datum zadání: 06.05.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.06.2013
Datum a čas obhajoby: 26.01.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.12.2015
Datum proběhlé obhajoby: 26.01.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je analýza vztahu muslimských rodin k české základní škole.
Koncepce práce: teoreticko-empirická.
Metody práce: teoretická analýza, rozhovor.
Teoretická část bude zaměřena na problematiku rodin imigrantů z muslimských zemí, jejich postavení a vztah k české společnosti zastoupené školou, na nejzásadnější kulturní a náboženská specifika a na to, jak ovlivňují výchovu a vztah ke vzdělávání.
V empirické části bude realizováno kvalitativní výzkumné šetření v několika muslimských rodinách žijících v ČR, jejichž děti navštěvují běžnou českou základní školu. Cílem analýzy získaného materiálu bude určit jaká jsou hlavní témata zmiňovaná v souvislosti se školou, jak je vnímán způsob organizace vzdělávání v českých školách a jejich sekularismus, na jaké úrovni rodina se školou spolupracuje (komunikace a domácí příprava) a jaké vnímají klady a zápory školní docházky svých dětí.
Seznam odborné literatury
Gilsenan, M. Recognizing Islam: religion and society in the modern Middle East. London: Tauris, 2000
Janebová, E. Interkulturní komunikace ve škole. Praha: Fortuna, 2010
Nakonečný, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009
Pavlíková, E. Muslimští migranti a český sekulární stát. Červený Kostelec: Mervart, 2012
Průcha, J. Interkulturní psychologie: sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů. Praha: Portál, 2004
Rákoczyová, M., & Trbola, R. Sociální integrace přistěhovalců v České republice. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK