Didaktika konkrétních jazyků – srovnání výuky češtiny a korejštiny
Název práce v češtině: | Didaktika konkrétních jazyků – srovnání výuky češtiny a korejštiny |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Didactics of specific languages – comparison of teaching Czech and Korean |
Klíčová slova: | didaktika, výuka cizích jazyků, čeština, korejština |
Klíčová slova anglicky: | didactics, foreign language teaching, Czech, Korean |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav bohemistických studií (21-UBS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Horák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.05.2013 |
Datum zadání: | 02.05.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.08.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Svatava Škodová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce bude srovnání specifických problémů výuky konkrétních jazyků – češtiny a korejštiny v odlišných jazykových prostředích. Student nejprve stručně zmíní různé metody a strategie výuky cizích jazyků, jejich přednosti, nedostatky a aplikovatelnost v daných podmínkách. V praktické části bude vycházet z osobních zkušeností při výuce korejských mluvčích (čeština) a českých mluvčích (korejština). Srovná dostupné učebnice a poukáže na problémy, se kterými se mluvčí obou jazyků při studiu potýkají. Zaměří se na analýzu obtíží pramenících z odlišnosti fonologických systémů obou jazyků, gramatické stavby i kulturních zvyklostí spojených s užíváním jazyka. V závěru se pokusí o optimalizaci výukové metody s ohledem na výše zjištěné problémy mluvčích obou skupin. |
Seznam odborné literatury |
Šebesta, K. (2005). Od jazyka ke komunikaci – Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Karolinum
Lojová, G., Vlčková K. (2011). Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Portál Brown H. D. (2000). Principles of Language Learning and Teaching. Longman Škodová, S. (2012). Kapitoly z lingvodidaktiky češtiny. Technická univerzita v Liberci Čchö Kil-si (2000). Ökukinúl ühan hankukô kjojukúi silče. (Výuka korejštiny pro cizince). Tchähaksa IAKLE (2006). Hankukôkjojuklon (Teorie výuky korejštiny). 3 sv., Hankuk munhwasa |