Divadlo dle Stefana Hulfelda
Název práce v češtině: | Divadlo dle Stefana Hulfelda |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Theater by Stefan Hulfeld |
Klíčová slova: | teatralita, Stefan Hulfeld, Andreas Kotte, Rudolf Münz, historiografie, 18. století, Solothurn |
Klíčová slova anglicky: | theatricality, Stefan Hulfeld, Andreas Kotte, Rudolf Münz, historiography, 18. century, Solothurn |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra divadelní vědy (21-KDV) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Martin Pšenička, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.04.2013 |
Datum zadání: | 30.04.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2015 12:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Alena Sarkissian, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Stefan Hulfeld patří mezi známé divadelní teoretiky, ale v českém kulturním prostředí se s jeho koncepcí setkáme jen zřídka. Jeho koncepce vychází z podobných principů jako česká scénologie. Mezi oběma teoriemi existuje dost společných témat. Hulfeld divadlo definuje pomocí určitých historických událostí a tvrdí, že každý typ sociálního jednání může být divadlem (Jede Art sozialen Handels kann Theater werden). Práce vychází z Hulfeldovy knihy Zähmung der Masken. |
Seznam odborné literatury |
Seznam literatury a pramenů BALME, Christopher. Einführung in die Theaterwissenschaft. Berlin: Erich Schmidt Verlag 2007. GOFFMAN,Erwing. Všichni hrajeme divadlo. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon 1999. HUIZINGA, Johan. Homo Ludens: o původu kultury ve hře. Praha: Dauphin 2000. HULFELD, Stefan. Zähmung der Masken, Wahrung der Gesichter. Theater und Theatrailtät in Solothurn 1700-1789. Zürich: Theatrum Helvetium 2000. KOTTE, Andreas. Divadelní věda. Praha: KANT 2010. KOTTE, Andreas. Theatertheorie. Stuttgart, Weimar: J.B. Metzler Verlag 2005. KOTTE, Andreas. Theaterwissenschaft. Wien: Böhlau 2005. LEHMANN, Hans-Thies. Postdramatisches Theater. Frankfurt am Main: Verlag der Autoren 1999. MÜNZ, Rudolf. Theatralität und Theater. Berlin: Schwarzkopf und Schwarzkopf Verlag 1998. OSOLSOBĚ, Ivo. Ostenze, hra, jazyk Sémiotická studie. Brno: Host 2002. PAUL, Arno. Theaterwissenschaft in deutschsprachigen Raum. Darmstadt: Hrsg. Von Helmar Klier 1981. PFISTER, Manfred. Das Drama. München: Fink 2001. Souřadnice a kontexty divadla. Antalogie současné německé divadelní teorie. Praha: Divadelní ústav 2005. SŁAWIŃSKA, Irena. Divadlo v současném myšlení. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon 2002. VALENTA, Josef. Scénologie (každodenního) chování. Praha: KANT 2011. VOSTRÝ, Jaroslav. Scénologie dramatu. Praha: KANT 2010. VOSTRÝ, Jaroslav. Scénování v době všeobecné scénovanosti. Praha: KANT 2012. |