Loajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajality
Název práce v češtině: | Loajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajality |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Employee loyalty as a manifestation of work satisfaction - psychological aspects of employee loyalty |
Klíčová slova: | pracovní spokojenost, loajalita zaměstnanců, pracovní postoje |
Klíčová slova anglicky: | Job satisfaction, Employee loyalty, Job attitudes |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.04.2013 |
Datum zadání: | 30.04.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 20.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 19.05.2015 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.05.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Iva Kirovová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Obecným cílem práce je popis psychologických aspektů zaměstnanecké loajality v kontextu pracovní spokojenosti.
Cílem empirické části je zhodnocení vztahu pracovní spokojenosti a loajality pracovníků. To znamená identifikace faktorů, které se významně podílejí na úrovni pracovní spokojenosti zaměstnanců organizace. Dále zjištění faktorů, kterými lze ovlivňovat přímo zaměstnaneckou loajalitu. Jako metodu měření pracovní spokojenosti použiji některou ze standardizovaných metod (např. Dotazník spokojenosti vytvořený Výzkumným ústavem práce a sociálních věcí). |
Seznam odborné literatury |
Clancy, J. J. (1998). The old dispensation: Loyalty in business. Madison [u.a.: Fairleigh Dickinson Univ. Press [u.a..
Dvořáková, Z. (2007). Management lidských zdrojů. Praha: C.H. Beck. Getchell, E. H. (1975). Factors Affecting Employee Loyalty. Mathis, R. L., & Jackson, J. H. (2010). Human resource management. Mason, OH: Thomson/South-western. Kociánová, R. (2012). Personální řízení: Východiska a vývoj. Praha: Grada. Reichheld, F. (1996). The Loyalty Effect. Harvard: Harvard Business School Press. |