Superman: Sémantika, vývojová poetika a sociokulturní specifičnost superhrdinského komiksu.
Název práce v češtině: | Superman: Sémantika, vývojová poetika a sociokulturní specifičnost superhrdinského komiksu. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Superman: The Semantics, Evolution Poetics and Socio-cultural Specificities of the Superhero Comics. |
Klíčová slova: | komiks, superhrdina, Superman, vyprávění / narativ, Action Comics, Clark Kent |
Klíčová slova anglicky: | comics, superhero, Superman, narration, Action Comics, Clark Kent |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav české literatury a komparatistiky (21-UCLK) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Petr Bílek, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.04.2013 |
Datum zadání: | 30.04.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2015 11:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Blanka Činátlová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce se bude zabývat podobami „supermanovského“ komiksu od jeho vzniku na sklonku 30. let minulého století až po současnost. Vyjde z teorie vyprávění a na základě vybraných sešitů se pokusí obecně popsat, interpretovat a typologizovat vývoj a transformace jednotlivých součástí komiksového vyprávění (např. motivy, témata, postavy, příběh a jeho ztvárnění, časoprostor, intertextualita). |
Seznam odborné literatury |
GROENSTEEN, T.: Stavba komiksu. Brno: Host, 2005. McCLOUD, S.: Jak rozumět komiksu. Praha: BB art – Jiří Buchal, 2008. PROPP, V.: Morfologie pohádky a jiné studie. Jinočany: H & H, 2008. STANZEL, F.: Teorie vyprávění. Praha: Odeon, 1988. ŠKLOVSKIJ, V.: Teorie prózy. Praha: Akropolis, 2003. WRIGHT, Bradford W.: Comic Book Nation: The Transformation of the Youth Culture in America. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 2001. |