Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Psychosociální intervence po hromadných kritických událostech s přihlédnutím k potřebám osob nevidomých a slabozrakých
Název práce v češtině: Psychosociální intervence po hromadných kritických událostech s přihlédnutím k potřebám osob nevidomých a slabozrakých
Název v anglickém jazyce: Psychosocial intervention after mass critical incidents with respect to the needs of blind and visually impaired persons
Klíčová slova: Psychosociální intervence, hromadné kritické události, osoby nevidomé a slabozraké
Klíčová slova anglicky: Psychosocial intervention, mass critical incidents, blind and visually impaired persons
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.04.2013
Datum zadání: 24.04.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.05.2013
Datum a čas obhajoby: 23.06.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. David Čáp, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V práci bude zpracována problematika psychosociální intervence po kritických událostech, jako jsou přírodní katastrofy, hromadné dopravní nehody, teroristické útoky aj. V práci budou zpracovány nejen odborné texty na dané téma, ale bude vytvořen i přehled dostupných vodítek pro záchranné složky z ČR a dalších zemí. Návazně se bude práce zabývat způsoby psychosociální intervence osob nevidomých a slabozrakých, pojmenuje specifické potřeby této skupiny osob a shrne doporučení pro pomáhající osoby a záchranné složky. V druhé části bude navržen výzkum, který ověří účinnost některých popsaných intervenčních metod v přímém kontaktu s osobami s poruchou zraku.
Seznam odborné literatury
Adler, M. A. (1987). Psychosocial interventions with deaf-blind youths and adults. In B. W. Heller, L. M. Flohr, L. S. Zegans (Eds.), Psychosocial interventions with sensorially disabled persons (pp. 187-207). Orlando, FL England: Grune & Stratton, Inc/Harcourt, Bra.

Barton, A.H. (1969). Communities in Disaster. A sociological analysis of collective stress situations. New York: Garden City.

Baštecká, B. a kol. (2005). Terénní krizová práce. Praha, Grada.

Bedlánová, M. (2012). Životní příběhy lidí se získanou ztrátou zraku se zřetelem na proces adaptace (Diplomová práce). Masarykova univerzita, Brno.
Brewin, C. R., Andrews, B., & Valentin, J. D. (2000). Meta-analysis of risk factors for postraumatic stress disorder in trauma-exposed adults. Journal of Consulting and Clinical Psychology.

Fillerová, G. (2012). Informovanost sociálních pracovníků o službách krizových center (Diplomová práce). Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice.

Galvas, Z. Psychologická pomoc a krizová intervence zaměřená na dospělé hluchoslepé. Retrieved from: http://www.braillnet.cz/sons/docs/tl98/studie9.htm

Hanuš P., Hellebrandová K. (2006). Krizová intervence. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí.

Hoskovcová, S. (2009). Psychosociální intervence. (1. vyd., 184 s.) Praha: Karolinum.

MV GŘ HZS ČR: Zásady komunikace s osobami se zdravotním postižením na místě zásahu.
Bojový řád JPO – taktické postupy zásahu, Metodický list č. 12S z 30.11.2007.

Rozbořilová, E. (2013). Specifika výuky prostorové orientace a samostatného pohybu dospělých osob s hluchoslepotou (Diplomová práce). Masarykova univerzita, Brno.

Vodáčková, D. a kol. (2002). Krizová intervence. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK