Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Název práce v češtině: Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Název v anglickém jazyce: Cognitive development support of adolescents in the family and school environment
Klíčová slova: Adolescence, kognitivní modifikovatelnost, metody kognitivního rozvoje, ICT ve vzdělávání, Tablexia
Klíčová slova anglicky: Adolesence, cognitive modifiability, methods of cognitive development, ICT in education, Tablexia
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.04.2013
Datum zadání: 24.04.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.05.2013
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Lenka Rázgová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce si klade za cíl popsat vybrané metody podpory kognitivního rozvoje dospívajících (např. Concept learning, instrumental enrichment, building learning power, learning power in classroom, philosophy learning in class). Vymezí jejich základní teoretická východiska, kognitivní funkce, na které se zaměřují, základní principy jejich užití a jejich potenciál k proměně učení a poznávání se zaměření na specifické vývojové období dospívání. Hlouběji pak rozpracuje metody používané pro rozvoj jedinců s oslabenými kognitivními schopnostmi a zaměří se na možnosti práce s nimi i na efektivitu práce takové.
Seznam odborné literatury
Bruner, J. (1965). Vzdělávací proces: The process of education. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Feuerstein, R., Feuerstein, R., & Falik, L. (2010). Beyond smarter: mediated learning and the brain's capacity for change. New York: Teachers College Press.
Kulišťák, P. (2011). Neuropsychologie. Praha: Portál.
Lebeer, J. (2006). Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání. Praha: Portál.
Piaget, J., & Inhelder, B. (2000). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
Sternberg, R. J. (2002). Kognitivní psychologie. Praha: Portál.
Sternberg, R., & Williams, W. (c2002). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon.
Vygotskij, L. (2004). Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK