Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Název práce v češtině: | Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Cognitive development support of adolescents in the family and school environment |
Klíčová slova: | Adolescence, kognitivní modifikovatelnost, metody kognitivního rozvoje, ICT ve vzdělávání, Tablexia |
Klíčová slova anglicky: | Adolesence, cognitive modifiability, methods of cognitive development, ICT in education, Tablexia |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.04.2013 |
Datum zadání: | 24.04.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 20.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2015 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Lenka Rázgová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce si klade za cíl popsat vybrané metody podpory kognitivního rozvoje dospívajících (např. Concept learning, instrumental enrichment, building learning power, learning power in classroom, philosophy learning in class). Vymezí jejich základní teoretická východiska, kognitivní funkce, na které se zaměřují, základní principy jejich užití a jejich potenciál k proměně učení a poznávání se zaměření na specifické vývojové období dospívání. Hlouběji pak rozpracuje metody používané pro rozvoj jedinců s oslabenými kognitivními schopnostmi a zaměří se na možnosti práce s nimi i na efektivitu práce takové. |
Seznam odborné literatury |
Bruner, J. (1965). Vzdělávací proces: The process of education. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Feuerstein, R., Feuerstein, R., & Falik, L. (2010). Beyond smarter: mediated learning and the brain's capacity for change. New York: Teachers College Press. Kulišťák, P. (2011). Neuropsychologie. Praha: Portál. Lebeer, J. (2006). Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání. Praha: Portál. Piaget, J., & Inhelder, B. (2000). Psychologie dítěte. Praha: Portál. Sternberg, R. J. (2002). Kognitivní psychologie. Praha: Portál. Sternberg, R., & Williams, W. (c2002). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon. Vygotskij, L. (2004). Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál. |