Reklama na potraviny v médiích
Název práce v češtině: | Reklama na potraviny v médiích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Food advertising in the media |
Klíčová slova: | Reklama, média, marketingová komunikace, jazyk reklamních sdělení, analýza reklamy, působení reklamy na recipienta. |
Klíčová slova anglicky: | Advertising, media, marketing communication, language of advertisement, appeal, analysis of advertising, the effect of advertising on the recipient. |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav bohemistických studií (21-UBS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jiří Hasil, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.04.2013 |
Datum zadání: | 29.04.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.08.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Helena Confortiová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
1. Teoretická část
a. Masová komunikace b. Masová média c. Vliv masových médií na recipienty (z pohledu teorií masové komunikace a z pohledu psychologického) d. Jazyk propagačních sdělení e. Vliv jazyka reklamy na změny v užívání jazykových prostředků v běžné řeči uživatelů jazyka 2. Praktická část a. Anylýza českých mediálních sdělení b. Analýza ruských mediálních sdělení c. Analýza francouzských mediálních sdělení d. Komparace jednotlivých reklam na potraviny 3. Závěr |
Seznam odborné literatury |
Šebesta K.: Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba. b. n.: Praha 1990
Čmejrková S.: Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Leda : Praha, 2000 (tam i další literatura) Gejgušová I.: Řeč reklamy. In: Język i literatura czeska u schyłku 20 wieku. Český jazyk a literatura na sklonku 20. století. / Ed. Mieczysław Balowski, Jiří Svoboda. - Państwowa wyższa szkoła zawodowa : Wałbrzych, Ostrava, 2001. - s. 65-68 Fast L.: Nacional'no-kul'turnaja specifika jazyka marketinga: reklamnoje poslanije v lingvističeskom aspekte. In: Russkij jazyk za rubežom 2003, č. 1, s. 22-25 Rudincová B.: Modeli reklamnogo teksta. In: Lingua et communicatio in sphaera mercaturae 2004. Bohemica. Britannica. Germanica. Rossica Ostraviensia. / Odp. red. Květuše Lepilová. - OU : Ostrava, 2004, s. 111-114 (tam I další literatura) Dvořáková M.: Jazyk francouzské psané reklamy ve výuce francouzštiny. In: Cizí jazyky 48, 2004-05, č. 1, s. 8-10 Brandner A.: Reklamní slogan v ruštině a češtině. In: Dialog kultur 3. Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí pořádané ve spolupráci se Společností Franka Wollmana při FF MU v Brně a Českou asociací rusistů. Hradec Králové 26. 10. 2004. / Uspoř. Oldřich Richterek. Oftis : Ústí n. Orlicí, 2005, s. 43-50 Janovec L.: Reflektovaný význam v české a ruské reklamě. In: Rossica Iuvenum. 6. mezinárodní studentská vědecká konference. / Ed. Jan Vorel, Igor Jelínek. OU : Ostrava, 2005, s. 17-20 Čeština doma a ve světě 6, 1998, č. 3-4 |