Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her
Název práce v češtině: Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her
Název v anglickém jazyce: New Trends in Computer Games Monetization
Klíčová slova: Počítačové hry, videohry, crowdfunding, free-to-play, zaplať, kolik chceš, Humble Bundle, Steam, digitální distribuce.
Klíčová slova anglicky: Computer games, video games, crowdfunding, free-to-play, pay what you want, Humble Bundle, Steam, digital distribution.
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.01.2013
Datum zadání: 29.01.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.03.2013
Datum a čas obhajoby: 15.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je na základě dat sebraných diplomantem pomocí dotazníků mezi hráči počítačových her vyhodnotit, jak různé skupiny českých hráčů reagují na nové trendy v oblasti monetizace her, jako je crowdfunding, free-to-play model financování provozu MMO titulů, nakupování her v balíčcích za cenu, jakou si určí sami kupující, a nakupování v masivních slevových akcích na digitálních distribučních službách.
Práce odpoví na otázky, zda hráči hromadně financující vývoj chtějí více ovlivňovat vývoj titulů, zda ve free-to-play hrách utratí větší peněžní částky než v klasických placených MMO, a zda v balíčcích a slevách nakupují také tituly, které nakonec nehrají. Práce dále porovná, jak na zmíněné trendy reagují různé sociodemografické skupiny českých hráčů.

1. Charakteristika stavu videoherního průmyslu v ČR
2. Popis nástupu nových trendů v oblasti monetizace videoherního průmyslu
3. Případová studie: dotazníkové šetření mezi českými hráči počítačových her
4. Analýza vlivu nových trendů na různé skupiny hráčů, srovnání

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
ACKARIASSON, Peter a Timothy WILSON. The Video Game Industry: Formation, Present State, and Future (Routledge Studies in Innovation, Organization and Technology). New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-89652-8
GNEEZY, Ayelet, Uri GNEEZY, Gerhard RIENER a Leif D. NELSON. Pay-what-you-want, identity, and self-signaling in markets. PNAS Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 2012, roč. 109, č. 19, s. 7236-7240. ISSN
HYMAN, Paul. What Are The Rewards Of 'Free-To-Play' MMOs?. Gamasutra [online]. 2012 [cit. 2013-01-01]. Dostupné z: http://www.gamasutra.com/view/feature/132437/what_are_the_rewards_of_.php
LAWTON, Kevin, MAROM, Dan. The Crowdfunding Revolution: Social Networking Meets Venture Financing, CreateSpace, 2010, 254 s., ISBN 1456334727, 9781456334727
LIN, Holin a Chuen-Tsai SUN. Cash trade in free-to-play online games. Games and Culture: A Journal of Interactive Media. 2011, roč. 6, č. 3, s. 270-287. ISSN 15554139. DOI: 10.1177/1555412010364981.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK