Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Klima školy a jeho vztah k profesní spokojenosti a zdraví pedagogických pracovníků
Název práce v češtině: Klima školy a jeho vztah k profesní spokojenosti a zdraví pedagogických pracovníků
Název v anglickém jazyce: The School Climate and its Relationship to the professional Satisfaction and Health of the Pedagogical Staff
Klíčová slova: Klima školy, profesní spokojenost, zdraví, učitelé.
Klíčová slova anglicky: School climate, professional satisfaction, health, teachers.
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.01.2013
Datum zadání: 08.01.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.01.2013
Datum a čas obhajoby: 07.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.03.2016
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude směřovat k hledání souvislostí mezi vnímáním klimatu školy zaměstnanci – pedagogickými pracovníky, mírou jejich profesní spokojenosti a subjektivně vnímaného zdraví.
Teoretická část zmapuje problematiku klimatu školy ve vztahu k profesi učitelů a vychovatelů, téma profesní spokojenosti a naplnění očekávání při volbě budoucího povolání, a problematiku prožívání vlastního zdraví.
Empirická část práce bude propojovat kvantitativní a kvalitativní výzkumný design (šetření školního klimatu, diagnostická baterie, která zpracovává životní spokojenost a individuální rozhovory, nebo výstupy ohniskových skupin)
V optimálním případě by tak bylo možno identifikovat faktory podporující pozitivní klima školy a jeho dopady na spokojenost a zdraví pedagogických pracovníků.
Seznam odborné literatury
BOSWORTH, K. – FORD, L. – HERNANDAZ, D. School Climate Factors Contributing to Student and Faculty Perceptions of Safety in Select Arizona Schools. Journal Of School Health, 2011, Vol. 81(4), p. 194-201. doi:10.1111/j.1746-1561.2010.00579.x
CIZEK, G. J. Detecting and preventing classroom cheating: promoting integrity in assessment. Thousand Oaks: Corwin Press, 2003, XIII, 167 s. ISBN 0-7619-4655-1
ČAPEK, R. Třídní klima a školní klima. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 325 s. ISBN 978-80-247-2742-4
FRANIOK, P. – KNOTOVÁ D. Učitel a žák v současné škole: sborník z 15. konference České pedagogické společnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s Českou pedagogickou společností, 2008, 415 s. ISBN 978-80-210-4752-5
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 3. Překlad K. BALCAR. Praha: Portál, 2010, 383 s. ISBN 978-80-7367-725-1
GILLERNOVÁ, I. Sociální psychologie školy. In VÝROST, J. - SLAMĚNÍK I. (Eds.). Aplikovaná sociální psychologie 1. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. s. 259 - 302. ISBN 80-7178-269-6
GRECMANOVÁ, H. Klima školy. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2008. 209 s. ISBN 978-80-7409-010-3
HAVLÍNOVÁ-HORVÁTHOVÁ, M. Jak změnit školu, která zdraví poškozuje, ve školu, která zdraví podporuje. Praha: [Polygrafia], 1993. 16 s. Příl. čas.: Pedagogika; Roč. 43. 1993. Příl.: Na pomoc pedagogické praxi; Čís. 5.
HAVLÍNOVÁ, M. Program podpory zdraví ve škole: rukověť projektu Zdravá škola. 2. rozš. vyd. Praha: Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3
HAVLÍNOVÁ, M. – KOLÁŘ, M. Sociální klima v prostředí základních škol ČR. Učitelské listy, 2002, roč. 9, č. 8, s. 12-14
JEŽEK, Stanislav. Psychosociální klima školy. 1. vyd. Brno: Nakladatelství MSD, 2005, 158 s. ISBN 80-86633-45-4
KLEIN, J. – CORNELL, D. – KONOLD, T. M. Relationships Between Bullying School Climate and Student Risk Behaviors. School Psychology Quarterly, 2012, Advance online publication doi:10.1037/a0029350
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování: cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. 256 s. ISBN 80-7367-014-3
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Překlad D. DVOŘÁK, M. KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 80-717-8965-8
LAŠEK, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Vyd. 2. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, 161 s. ISBN 978-807-0419-809
MAREŠ, J. a J. KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 s. ISBN 80-210-1070-3
POL, M. Škola v proměnách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 194 s. ISBN 978-80-210-4499-9
ŠMELOVÁ, P. Klima školy v kontextu kurikulární reformy v České republice. Technológia Vzdelávania, 2009, roč. 17, č. 6.
ZULLIG, K. J. – HUEBNER, E. – PATTON, J. M. Relationships among school climate domains and school satisfaction. Psychology In The Schools, 2011, Vol. 48(2), p. 133-145. doi:10.1002/pits.20532
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK