Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Didaktická hra v současné výuce
Název práce v češtině: Didaktická hra v současné výuce
Název v anglickém jazyce: Didactic game in contemporary pedagogy
Klíčová slova: mateřská škola, vstup dítěte na základní školu, hra, druhy her, význam pro dítě, teorie hry, kooperativní dovednosti
Klíčová slova anglicky: kindergarten, children enter primary school, game types, the importance of game for the child, game theory, cooperative skills
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.12.2012
Datum zadání: 12.12.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.02.2013
Datum a čas obhajoby: 26.01.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.11.2015
Datum proběhlé obhajoby: 26.01.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Zásady pro vypracování
Moje práce bude teoreticko - empirická, zaměřená na přechod dítěte z mateřské školy na výchovné a vzdělávací strategie prvního stupně základní školy. Budou v ní obsažené tyto teoretické části:
Historie hry ve výuce
Volná hra a její důležitost v mateřské škole
Funkce hry v základním vzdělávání - zaměřeno na 1. ročník ZŠ
Aplikace hry ve výuce - výběr, motivace, organizace, hodnocení
Přechod dítěte na výchovně vzdělávací strategie ZŠ a jeho možná rizika
Empirická část bude věnována případové studii základní školy, která je spojena s mateřskou.

My dissertation will be written theoretic - empirical. It will be concentrated on transition of children from nursery school to pedagogical and educational strategy of elementary school. It will be consists of this theoretic parts:
History of game in teaching
Free game and its importance in nursery school
Function of game in elementary school - concentrated on first class
Application of game in teaching - selection, motivation, organization and evaluation
Transition of children to pedagogical and educational strategy of elementary school and its possible risks
Empirical part will be devoted to case study of elementary school which is connected with nursery school.
Seznam odborné literatury
BLÁKOVÁ, K. Hry pro tvořivé vyučování. Praha: Agentura Strom, 1997.
GARDINOVÁ, N. Krátké hry pro dlouhé chvíle. Praha: Portál, 1996.
HOUŠKA, T. Škola pro třetí tisíciletí. Praha: Houška, 1995.
KASÍKOVÁ, Hana, VALIŠOVÁ, Alena a kol. Pedagogika pro učitele. Praha:Grada, 2007
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a kol. Předškolní a primární pedagogika. Praha:Portál, 2001.
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole. Praha: Grada. 2005.
NEELŠOVSKÁ, Alena, SPÁČILOVÁ, Hana. Didaktika primární školy.Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005.
OPATŘILOVÁ, Eva a kol. Rámcový vzdělávací program pro předškolnívzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Praha:Portál, 2000
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha:VÚP, 2007.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK