Didaktická hra v současné výuce
Název práce v češtině: | Didaktická hra v současné výuce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Didactic game in contemporary pedagogy |
Klíčová slova: | mateřská škola, vstup dítěte na základní školu, hra, druhy her, význam pro dítě, teorie hry, kooperativní dovednosti |
Klíčová slova anglicky: | kindergarten, children enter primary school, game types, the importance of game for the child, game theory, cooperative skills |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.12.2012 |
Datum zadání: | 12.12.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.02.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 26.01.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.11.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.01.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Konzultanti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Zásady pro vypracování |
Moje práce bude teoreticko - empirická, zaměřená na přechod dítěte z mateřské školy na výchovné a vzdělávací strategie prvního stupně základní školy. Budou v ní obsažené tyto teoretické části:
Historie hry ve výuce Volná hra a její důležitost v mateřské škole Funkce hry v základním vzdělávání - zaměřeno na 1. ročník ZŠ Aplikace hry ve výuce - výběr, motivace, organizace, hodnocení Přechod dítěte na výchovně vzdělávací strategie ZŠ a jeho možná rizika Empirická část bude věnována případové studii základní školy, která je spojena s mateřskou. My dissertation will be written theoretic - empirical. It will be concentrated on transition of children from nursery school to pedagogical and educational strategy of elementary school. It will be consists of this theoretic parts: History of game in teaching Free game and its importance in nursery school Function of game in elementary school - concentrated on first class Application of game in teaching - selection, motivation, organization and evaluation Transition of children to pedagogical and educational strategy of elementary school and its possible risks Empirical part will be devoted to case study of elementary school which is connected with nursery school. |
Seznam odborné literatury |
BLÁKOVÁ, K. Hry pro tvořivé vyučování. Praha: Agentura Strom, 1997.
GARDINOVÁ, N. Krátké hry pro dlouhé chvíle. Praha: Portál, 1996. HOUŠKA, T. Škola pro třetí tisíciletí. Praha: Houška, 1995. KASÍKOVÁ, Hana, VALIŠOVÁ, Alena a kol. Pedagogika pro učitele. Praha:Grada, 2007 KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a kol. Předškolní a primární pedagogika. Praha:Portál, 2001. KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole. Praha: Grada. 2005. NEELŠOVSKÁ, Alena, SPÁČILOVÁ, Hana. Didaktika primární školy.Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. OPATŘILOVÁ, Eva a kol. Rámcový vzdělávací program pro předškolnívzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Praha:Portál, 2000 PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha:VÚP, 2007. |