Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků
Název práce v češtině: Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků
Název v anglickém jazyce: Interactive technologies for museums: analysis and possibilities of implementation with focus on enhancement visitors' motivation and engagement
Klíčová slova: interaktivní technologie, muzejní edukace, neformální vzdělávání, interaktivní exponát, interakční design
Klíčová slova anglicky: interactive technology, museum education, informal education, interactive exhibit, interaction design
Akademický rok vypsání: 2012/2013
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.05.2013
Datum zadání: 27.05.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.07.2013
Datum a čas obhajoby: 07.09.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.08.2015
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je popsat vývoj interaktivních technologií pro muzea a současné trendy v této oblasti. Práce se zaměří jak na možnosti zapojení návštěvníků prostřednictvím interaktivních technologií, tak na omezení, která tyto technologie mají. V druhé části bude zmapována situace v českých muzeích a budou analyzovány a porovnávány vybrané interaktivní instalace a technologie, které jsou součástí těchto muzeí.

Předběžná osnova
1. Úvod
2. Kontext muzea
3. Historický vývoj
4. Současné trendy
5. Využití interaktivních technogií v českých muzeích
6. Závěr
Seznam odborné literatury
HEIN, George E.Learning in the museum. New York: Routledge, 1998, xi, 203 p. ISBN 0203028325.

CIOLFI, Luigina a Liam J. BANNON. Designing hybrid places: merging interaction design, ubiquitous technologies and geographies of the museum space.CoDesign[online]. 2007, vol. 3, issue 3, s. 159-180 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15710880701524559

FLECK, M., M. FRID, T. KINDBERG, E. O'BRIEN-STRAIN, R. RAJANI a M. SPASOJEVIC. From informing to remembering: ubiquitous systems in interactive museums.IEEE Pervasive Computing[online]. 2002, vol. 1, issue 2, s. 13-21 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://ieeexplore.ieee.org/lpdocs/epic03/wrapper.htm?arnumber=1012333

GAMMON, Ben. Seven more lessons learnt in interactive exhibit development: Paper presented at the Museum Association Conference Senses working overtime: Optimising interactive exhibits. In:Ben Gammon Consulting[online]. 2008 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://www.bengammon.com/downloads/MA_presentation_d1.doc
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK