Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků
Název práce v češtině: | Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Interactive technologies for museums: analysis and possibilities of implementation with focus on enhancement visitors' motivation and engagement |
Klíčová slova: | interaktivní technologie, muzejní edukace, neformální vzdělávání, interaktivní exponát, interakční design |
Klíčová slova anglicky: | interactive technology, museum education, informal education, interactive exhibit, interaction design |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.05.2013 |
Datum zadání: | 27.05.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.08.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Nina Wanča, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem této bakalářské práce je popsat vývoj interaktivních technologií pro muzea a současné trendy v této oblasti. Práce se zaměří jak na možnosti zapojení návštěvníků prostřednictvím interaktivních technologií, tak na omezení, která tyto technologie mají. V druhé části bude zmapována situace v českých muzeích a budou analyzovány a porovnávány vybrané interaktivní instalace a technologie, které jsou součástí těchto muzeí. Předběžná osnova 1. Úvod 2. Kontext muzea 3. Historický vývoj 4. Současné trendy 5. Využití interaktivních technogií v českých muzeích 6. Závěr |
Seznam odborné literatury |
HEIN, George E.Learning in the museum. New York: Routledge, 1998, xi, 203 p. ISBN 0203028325. CIOLFI, Luigina a Liam J. BANNON. Designing hybrid places: merging interaction design, ubiquitous technologies and geographies of the museum space.CoDesign[online]. 2007, vol. 3, issue 3, s. 159-180 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15710880701524559 FLECK, M., M. FRID, T. KINDBERG, E. O'BRIEN-STRAIN, R. RAJANI a M. SPASOJEVIC. From informing to remembering: ubiquitous systems in interactive museums.IEEE Pervasive Computing[online]. 2002, vol. 1, issue 2, s. 13-21 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://ieeexplore.ieee.org/lpdocs/epic03/wrapper.htm?arnumber=1012333 GAMMON, Ben. Seven more lessons learnt in interactive exhibit development: Paper presented at the Museum Association Conference Senses working overtime: Optimising interactive exhibits. In:Ben Gammon Consulting[online]. 2008 [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: http://www.bengammon.com/downloads/MA_presentation_d1.doc |