Wagnerův Bayreuth jako německý nacionálněsocialistický projekt?
Název práce v češtině: | Wagnerův Bayreuth jako německý nacionálněsocialistický projekt? |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Wagner’s Bayreuth as a German National Socialist project? |
Klíčová slova: | Wagner, Bayreuth, Festspielhaus, opera, Hitler, nacionální socialismus |
Klíčová slova anglicky: | Wagner, Bayreuth, Festspielhaus, opera, Hitler, National Socialism |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra divadelní vědy (21-KDV) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Vladimír Just, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.10.2012 |
Datum zadání: | 16.10.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2015 15:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Alena Sarkissian, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce s názvem Wagnerův Bayreuth jako německý nacionálněsocialistický projekt? zkoumá příčiny a historický kontext vazeb mezi bayreuthským festivalem a Hitlerovým nacionálněsocialistickým režimem. Práce mapuje problematické prvky v myšlenkovém a uměleckém odkazu Richarda Wagnera a věnuje se jejich vývoji v době po Wagnerově smrti až do roku 1945. Práce je od počátku plánována na více etap. |
Seznam odborné literatury |
BOβHART, Robert. Bayreuth in entscheidender Stunde deutscher Geschichte. Bayreuther Blätter 56, 1933.
DEÁK, František. Symbolistické divadlo. Bratislava: Tália-press, 1996. FEST, Joachim. Hitler: kompletní životopis. Přel. Tomáš Kurka. Praha: Naše vojsko, 2008. HANSLICK, Eduard. Aus dem Opernleben der Gegenwart. Berlin: Hofmann, 1882. HILMES, Oliver. Cosima Wagner: the Lady of Bayreuth. New Haven: Yale University Press, 2011. HITLER, Adolf. Hitler's Table Talk, 1941-1944: His Private Conversations. Přel. Norman Cameron. New York City: Enigma Books, 2000. JUNG, Carl Gustav. Wotan. In Aufsätze zur Zeitgeschichte. Curych: Rasche, 1946. KUBIZEK, August. Adolf Hitler můj přítel z mládí. Přel. Věra Kurtová. Turnov: Tygros, 2012. KUČERA, Jan Pavel. „… je hodně Hitlera ve Wagnerovi“. Praha: Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 2001. LÖWENBACH, Jan. Richard Wagner - antisemita. Kalendář česko- židovský 53, 1913. MAGEE, Bryan. Wagner a filozofie. Praha: B/B art, 2004. MANN, Thomas. O veľkosti a utrpení Richarda Wagnera. Ed. PAŠTEKA, J. Přel. Jana Šimulčíková. Bratislava: Opus, 1976. NIETZSCHE, Friedrich. Případ Wagnerův a Nietzsche contra Wagner. Přel. Arnošt Procházka. Praha: Josef Pelcl, 1901. REICHEL, Peter. Svůdný klam Třetí říše. Přel. Jan Boček. Praha: Argo, 2004. ROSE, Paul Lawrence. Wagner: Race and revolution. London: Faber and Faber Limited, 1992. SHAW, George Bernard. Dokonalý wagnerián. Přel. Vladimír Procházka. Praha: Družstevní práce, 1933. SKELTON, G. Wagner at Bayreuth. London: Barrie and Rockliff, 1965. SPOTTS, Frederic. Bayreuth: a history of the Wagner festival. New Haven and London: Yale University Press, 1994. SPOTTS, Frederic. Hitler a síla estetiky. Přel. Ivan Brož. Praha: Epocha, 2007. TOMENENDAL, Dominik. Die Wagners. Hüter des Hügels. Regensburg: Friedrich Pustet, 2012. WAGNER, Gottfried. Kdo nevyje s vlkem. Přel. Jiří Gruša. Brno: Barrister & Principal, 2006. WAGNER, R. Heldenthum und Christenthum. Bayreuther Blätter 4, 1881. WAGNER, Richard. Judaism in music. Přel. Edvin Evans. London: William Reeves, 1910. WAGNER, Richard. Kunst und Religion. Bayreuther Blätter 3, 1880. WAGNER, Richard. Můj život. Přel. Vlasta Reittererová. Praha: Národní divadlo, 2007. WAGNER, Richard. Was ist deutsch? Leipzig: Breitkopf & Härtel, 1915. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis entitled Wagner’s Bayreuth as a German National Socialist project? examines the causes and historical context that links the Bayreuth festival to Hitler’s National Socialist regime. The thesis focuses on problematic elements in the legacy of Wagner as a thinker and an artist and examines their development from Wagner’s death to 1945. The thesis is planned in several stages. |