Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Znalostní management a profese "chief knowledge officer"
Název práce v jazyce práce (slovenština): Znalostní management a profese "chief knowledge officer"
Název práce v češtině: Znalostní management a profese "chief knowledge officer"
Název v anglickém jazyce: Knowledge management and CKO (chief knowledge officer) profession
Klíčová slova: znalosti, znalostný management, znalostný pracovník, kompetencie, schopnosti, chief knowledge officer
Klíčová slova anglicky: knowledge, knowledge management, knowledge worker, competencies, skills, chief knowledge officer
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Lipková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.04.2015
Datum zadání: 20.04.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.06.2015
Datum a čas obhajoby: 13.06.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. RNDr. Jiří Ivánek, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práca je venovaná podstate a významu znalostného managementu. Cieľom je charakterizovať profesiu Chief Knowledge Officer (CKO) v znalostnej spoločnosti. Vymedziť jej role, identifikovať odborné kompetencie a schopnosti, ktoré sú kľúčové pre úspešný výkon tejto profesie. Odhaľuje vplyvy a úlohy Chief Knowlege Officer v znalostnej organizácii. Hodnotí a predpokladá ďalší vývoj tejto pozície. Súčasťou práce je aj výskum v danej problematike.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
ALEXY, Július. 2011. Manažment znalostí a organizačné správanie. Bratislava: Ekonóm, 2011. ISBN 978-80-225-3194-8.

DAVENPORT, Thomas H. a Laurence PRUSAK. 2000. Working knowledge: how organizations manage what they know. Boston: Harvard Business School Press, 2000. ISBN 978-1-57851-301-7.

DRUCKER, Peter. 2004. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-066-X.

HERSCHEL, Richard. 2000. Chief Knowledge Officer: critical success factors for knowledge management. In: Information Strategy: the Executive's Journal [online]. 16(4), 37-45. [cit. 2015-06-15]. ISSN 0743-8613. Dostupné z: http://web.a.ebscohost.com/ehost/detail/detail?sid=96f8c226-e3f6-4bb3-bf4c-c66f86393e9e%40sessionmgr4005&crlhashurl=login.aspx%253fdirect%253dtrue%2526db%253dbth%2526AN%253d3097086%2526lang%253dcs%2526site%253dehost-live&hid=4109&vid=0&bdata=Jmxhbmc9Y3Mmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#db=bth&AN=3097086

HVIZDOVÁ, Eva a Andrej MIKLOŠÍK. 2012. Manažment znalostí: personálne a technologické perspektívy. Bratislava: Ekonóm, 2012. ISBN 978-80-225-3384-3.

NEILSON, Robert. 2000. Knowledge management and the role of CKO. [online]. 2000 [cit. 2015-06-15]. Dostupné z: http://kyield.com/images/CKO_competency_chapter_with_graphics.pdf

RANKOV, Pavol. 2014. Znalostní pracovník v informační společnosti. Opava: SLezská univerzita v Opavě: 2014. ISBN 978-80-7510-123-5.

VEBER, Jaromír a kol. 2009. Management: základy - moderní manažerské přístupy - výkonnost a prosperita. 2. aktual. vyd. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.

SCOTT, Ian and Michael EAR. 1999. What is a chief knowledge officer?. In: Sloan Management Review [online]. 40(2), 29-38. [cit. 2015-06-15]. ISSN 0019-848X. Dostupné z: http://web.b.ebscohost.com/ehost/detail/detail?sid=8056894f-206e-440f-bb40-619b11caedac%40sessionmgr113&crlhashurl=login.aspx%253fdirect%253dtrue%2526db%253dbth%2526AN%253d1482271%2526lang%253dcs%2526site%253dehost-live&hid=105&vid=0&bdata=Jmxhbmc9Y3Mmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#db=bth&AN=1482271



 
Univerzita Karlova | Informační systém UK