Alternativa standardů RVP vzhledem k ŠVP v dějepise.
Název práce v češtině: | Alternativa standardů RVP vzhledem k ŠVP v dějepise. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Alternative of the Standards of the General Programme of Education (RVP) in Relation to the School Programme of Education (ŠVP) in History |
Klíčová slova: | RVP, ŠVP, standardy RVP v dějepise, konkretizace standardů, integrační linie k ŠVP, metoda kompilace, alternativa, integrační linie k ŠVP, interpretace výstupů ŠVP, klíčové kompetence |
Klíčová slova anglicky: | General Programme of Education (RVP), School Programme of Education (ŠVP), the standards GPE (RVP) in history, the concretization of the standards, intergration ways to SPE (ŠVP), the interpretation of the inferences of SPE, crucial competence |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav českých dějin (21-UCD) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Zdeněk Beneš, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.09.2012 |
Datum zadání: | 24.09.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.11.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2015 09:00 |
Odevzdaná/finalizovaná: | ne |
Zásady pro vypracování |
1) Získání materiálu pro zpracování: dokumentace RVP
2) Dalšími dokumenty: vzorek ŠVP pěti základních škol a 5 středních škol 3) Porovnání současných standardů RVP a výsledek jejich zapracování do stávajících ŠVP vybraných škol 4) Nalezení nedostatků přechodu mezi RVP a ŠVP v dějepise z pohledu pedagoga 5) Oslovení učitelů dějepisu výše zmíněných škol - argumentace jejich výstupů a rozložení ŠVP v dějepise (nezahrnovat jako empirický materiál) 6) Nedostatky přechodu a naopak posun kupředu mezi klíčovými kompetencemi a výstupy ŠVP v dějepise 7) Tvůrčí část: návrh vlastního řešení konkretizace RVP (alternativní možnosti) 8) Vlastní návrh integračních liní při tvorbě ŠVP |
Seznam odborné literatury |
Při tvorbě práce budu vycházet zejména z: (okruh odborné literatury se bude rozšiřovat)
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (se změnami provedenými k 1. 9. 2007), VÚP. Praha 2007. Sborníky: Historie a škola. Kritický průvodce "reformou" vysokých škol. Praha 2012. Stereotypy a mýty ve vyučování. Monografie: Janík, Tomáš-Najvar, Petr-Kubiatko, Milan: Kvalita kurikula a výuky. Brno 2011. Pasch, Martin a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha 1998. Průcha, Jan: Moderní pedagogika. Praha 2009. Průcha, Jan: Teorie a analýzy edukačního média. Brno 1998. Metodické portály: www.modernidejiny www.portal(oblast výzkumu mládeže) www..ped.muni.cz |