Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učitel, kolegialita a spolupráce
Název práce v češtině: Učitel, kolegialita a spolupráce
Název v anglickém jazyce: Teacher, collegiality and collaboration
Klíčová slova: učitel, spolupráce, kolegialita, osobnost učitele, autorita učitele, kompetence učitele
Klíčová slova anglicky: teacher, collaboration, collegiality, teacher’s personality, teacher’s authority, teacher’s competencetion
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.06.2012
Datum zadání: 13.06.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.10.2012
Datum a čas obhajoby: 15.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je zaměřena na spolupráci, kolegialitu a vzájemné vztahy učitelů, které jsou jedním z klíčových pilířů úspěšného edukačního procesu. Kooperace učitelů je v novém pojetí školního vzdělávacího programu a naplňování průřezových témat a mezioborových vztahů velmi důležitá.
V teoretické části jsou popsány základní pojmy, osobnost učitele, jeho role a kompetence,autorita učitele. Cíl práce – zmapovat problematiku spolupráce mezi učiteli na střední škole. Cílem empirické části je zanalyzovat zda je pro učitele střední školy kolegialita a spolupráce přínosem.
The thesis is focused on collaboration, collegiality and mutual relations of teachers, which are key pillars of a successful educational process. Teachers’ cooperation in the new concept of the school curriculum and the implementation of cross-cutting themes as well as interdisciplinary relationships are very important.
The theoretical section describes basic terms, teacher's personality, his roles and responsibilities, the environment and organization. The objective of the thesis is to map the issue of cooperation among teachers in a high school, the advantages and disadvantages of collegiality.
The aim of the empirical part is to establish the level of collegiality and cooperation and their impact on educational activities.
Seznam odborné literatury
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80 - 717- 463
DYTRLOVÁ,R.; KRHUTOVÁ,M. Učitel - příprava na profesi. 1.vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Vydání neuvedeno. Brno: Paido, 2000. 207s. ISBN 80-85931-79-6.
HRABAL,V.; PAVELKOVÁ,I. Jaký jsem učitel. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
KASÍKOVÁ, H. Učíme se spolupráci spoluprací. 1. vydání. Kladno: AISIS, 2005. 142 s. ISBN 80-239-4668-4.
KASÍKOVÁ,H.; VALENTA,J. Reformu dělá učitel. 1. vyd. Praha, 1997. ISBN 80-9011660-0-8.
KOLÁŘ,Z.; RAUDENSKÁ,V.; FRŰHAUFOVÁ,V. Didaktické znalosti a dovednosti učitelů. 1. vyd. Ústí nad Labem: 2001. ISBN 80-7044-361-8.
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. vyd. neuvedeno. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
MAŇÁK, J.; ŠVEC, Š.; ŠVEC, V. Slovník pedagogické metodologie. 1. vyd. Brno: Paido, 2005.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2011. 270 s. ISBN 978-80-246-1916-3.
PELIKÁN,J. Pomáhat být. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0345-4.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.
POL,M.; LAZAROVÁ,B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy. 1. vyd. Praha: Agentura Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.
VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H.a kol. Pedagogika pro učitele. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 97- 80-247-1734-0.
VAŠUTOVÁ,J. Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: 2002. ISBN 80-7290-077-3.
VETEŠKA,J.; TURECKIOVÁ,M. Kompetence ve vzdělávání. 1.vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK