Diferenciace žáků na úrovni druhého stupně ZŠ
Název práce v češtině: | Diferenciace žáků na úrovni druhého stupně ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Differentiation of Pupils on Elementary School |
Klíčová slova: | základní škola, víceleté gymnázium, diferenciace, vzdělávání, jednotná škola |
Klíčová slova anglicky: | elementary school, multi-year gymnasium, differentiation, education, integrated school, |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (21-KSOC) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jan Sládek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.05.2012 |
Datum zadání: | 23.05.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.06.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2015 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Markéta Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V roce 1990 byla znovu zavedená víceletá gymnázia. Už od počátku svého vzniku byla předmětem mnoha diskusí. Především po roce 1995, kdy se Česká republika stala členem OECD a také v roce 2001, kdy byl vydán Národní program rozvoje vzdělávání v České republice, tzv. Bílá kniha. Ve své bakalářské práci bych ráda nastínila tuto debatu. Otázkou je také smysl víceletých gymnázií. S jakým záměrem byla zavedena a jestli stanovenou funkci opravdu plní.
Součástí by měl být kvalitativní výzkum, konkrétně 10 - 15 rozhovorů s vyučujícími na vybraných základních školách a víceletých gymnáziích s cílem analyzovat, kteří žáci a proč usilují o přijetí na víceletá gymnázia a jak jejich odchod působí na vzdělávání zbylých žáků základních škol. |
Seznam odborné literatury |
Matějů, P., Straková, J. (eds.): (Ne)rovné šance na vzdělání: vzdělanostní nerovnosti v České republice. Praha: Academia, 2006.
Matějů, P., Straková, J., Veselý, A. (eds.): Nerovnosti ve vzdělávání: Od měření k řešení. Praha: SLON, 2010 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2001. Kasíková, H., Straková, J. (eds.): Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011. Wiborg, S.: Education and Social Integration. New York: Palgrave MacMillan, 2009. |