Error Analysis - Changes in Perspective
Název práce v češtině: | Analýza chyb |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Error Analysis - Changes in Perspective |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.05.2012 |
Datum zadání: | 16.05.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.05.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 10.02.2015 09:00 |
Odevzdaná/finalizovaná: | ne |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je shrnout nejnovější poznatky v oblasti tzv. Error Analysis (analýza chyb). Analýza chyb byla přelomovým stádiem studie akvizice cizího jazyka. Pracovala s chybou ne jako nežádoucím elementem, ale jako s projevem probíhajícího učení. Základy této teorie byly v práci S. P. Cordera v 60. letech 20. století. V průběhu 60. a 70. let byla publikována řada významných studií včetně studie prof. Libuše Duškové v r. 1969 (viz bibliografie). Od konce minulého století zaznamenáváme znovu zvýšený zájem o studium jazykových chyb u mluvčích cizích jazyků. Bakalářská práce by měla být přehledovou studií zaznamenávající vývoj analýzy chyb v rámci anglického jazyka od 60. let až po současnost a poskytnout srovnání stávající situace se stavem poznání v době, kdy byla teorie v centru pozornosti aplikovaných lingvistů. Práce by měla vyústit shrnutím současného pohledu na chyby a jejich využití při výuce a při přípravě vyučovacích prostředků pro výuku anglického jazyka. |
Seznam odborné literatury |
Corder, S. P. (1967). “The Significance of Learners' Errors.” In: International Review of Applied Linguistics in Language Teaching 5: 161 – 70. Corder, S. P. (1971). “Idiosyncratic Dialects and Error Analysis.” In: International Review of Applied Linguistics in Language Teaching 9: 161 – 70. Corder, S. P. (1974). “Errors Analysis.” In: The Edinburgh Course in Applied Linguistics Volume 3: Techniques in Applied Linguistics. Eds. J. Allen and S. Corder. Oxford: Oxford University Press. Dulay, H., M. Burt, and S. Krashen (1982). Language Two. New York: Oxford University Press. Dušková, L. (1969). “On Sources of Errors in Foreign Language Learning.” In: International Review of Applied Linguistics in Language Teaching 7: 11 – 36. Ellis R., and G. Barkhuizen (2005). Analysing Learner Language. Oxford: Oxford Univeristy Press. Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition. 2nd ed. New York: Oxford University Press Gass, S. & L. Selinker (2008). Second language acquisition: an introductory course. 3rd ed. New York: Routledge/Taylor and Francis Group Lennon, P. (1991). “Error: Some Poblems of Definition, Identification and Distinction.” Applied Linguistics 12: 180 – 96. |