Metodika public relations knihoven v Karlovarském kraji
Název práce v češtině: | Metodika public relations knihoven v Karlovarském kraji |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | PRs Methods of Libraries in Karlovy Vary Region |
Klíčová slova: | metodika - public relations – veřejné mínění - knihovny – Krajská knihovna Karlovy Vary - Karlovarský kraj |
Klíčová slova anglicky: | methods - public relations – public opinions - libraries - Regional Library Karlovy Vary - Karlovy Vary region |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Radka Johnova, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.04.2012 |
Datum zadání: | 22.04.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.06.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 03.09.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Ing. Jiří Pátek, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem této bakalářské práce bude zmapovat situaci v oblasti public relations v městských knihovnách Karlovarského kraje a na základě získaných poznatků o stávajícím stavu a potřebách městských knihoven na tomto poli, vytvořit manuál využití moderních strategií public relations a marketingu. Práce bude obsahovat jak část teoretickou, tak část praktickou. Teoretická část bakalářské práce osvětlí trendy v public relations a marketingu s využitím moderních komunikačních kanálů. Na základě využití teoretických poznatků a "příkladů dobré praxe" knihoven Karlovarského kraje se tato práce pokusí v praktické části zpracovat metodický návod na tvorbu public relations v malých knihovnách s ohledem na roli krajské knihovny jako pomocníka a metodika této činnosti s využitím jejích zkušeností na poli marketingu a PR, zejména při využití moderních komunikačních kanálů (Facebook, web). Hlavní metody práce budou: studium odborné literatury, systemizace vlastních poznatků, průzkum ve vybraných institucích, analýza zjištěných informací a jejich hodnocení a zpracování do podoby metodického materiálu. |
Seznam odborné literatury |
LESLY, Philip. Public Relations: Teorie a praxe. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-858-6515-7. FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 165 s. Manažer. ISBN 978-802-4719-030. TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011. BORCHARDT, Peter. Marketing pro veřejné knihovny. 1. české vydání. Praha: Národní knihovna v Praze, 1994. IFLA. Služby veřejných knihoven: směrnice IFLA/UNESCO pro rozvoj. Praha: Svaz knihovníků a informačních pracovníků, 2002. Inflow: information journal[online]. Brno: Kabinet informačních studií a knihovnictví[cit. 2012-04-11]. ISSN 1802-9736. Dostupné z: www.inflow.cz Čtenář: Měsíčník pro práci s knihou / Středočeská vědecká knihovna Kladno. Praha: A.L.L. Production. Ikaros Elektronický Časopis o Informační Společnosti / Ústav Informačních Studií a Knihovnictví Praha[online]. [cit. 2012-04-11]. ISSN 1212-5075. |