De verwerving van het lidwoord door Tsjechische leerders van het Nederlands als vreemde taal
Název práce v jazyce práce (nizozemština): | De verwerving van het lidwoord door Tsjechische leerders van het Nederlands als vreemde taal |
---|---|
Název práce v češtině: | Osvojování členu českými studenty nizozemštiny |
Název v anglickém jazyce: | : The acquisition of the article by Czech learners of Dutch as a foreign language |
Klíčová slova: | nizozemština, cizí jazyk, mezijazyk, osvojování jazyka, člen |
Klíčová slova anglicky: | Dutch, foreign language, interlanguage, language acquisition, article |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | nizozemština |
Ústav: | Ústav germánských studií (21-UGS) |
Vedoucí / školitel: | prof. Jan Pekelder, Dr. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.02.2012 |
Datum zadání: | 24.02.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.04.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Iva Rezková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem osvojování nizozemštiny jako cizího jazyka. Diplomantka bude vycházet ze soudobých poznatků aplikované lingvistiky týkajících se jazykové akvizice, zejména pak z teorie "tussentaal" (interlanguage). V praktické části diplomantka popíše a analyzuje malý korpus složený z písemných projevů studentů nizozemštiny na českých univerzitách. Analýza bude směřována na používání morfologické kategorie členu. |
Seznam odborné literatury |
Els, T. van. Handboek voor Toegepaste Taalkunde. Groningen, 1977. Haeseryn, W., K. Romijn, G. Geerts, J. de Rooij, M.C. van den Toorn. Algemene Nederlandse Spraakkunst. Groningen, 1997. Hiligsmann, P. Linguïstische aspecten en pedagogische implicaties van de tussentaal van Franstalige M.O.-leerders van het Nederlands. Genève, 1997. Hulstijn, J., R. Stumpel, B. Bossers, C. van Veen (red.). Nederlands als tweede taal in de volwasseneneducatie. Amsterdam, 2010. Pekelder, J. ‘Contrastieve taalkunde, tussentaal en pedagogische grammatica’. In: Gelderblom, A., C. ter Haar, G. Janssens, M. Kristel & J. Pekelder (red.). Neerlandistiek de grenzen voorbij. Münster, 2004, 283-301. |