Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Interakce učitelka MŠ-dítě při řešení problémových situací
Název práce v češtině: Interakce učitelka MŠ-dítě při řešení problémových situací
Název v anglickém jazyce: Kindergarden teacher and child interaction in problem solving situations
Klíčová slova: psychická odolnost, vnímaná osobní účinnost, zkušenost zprostředkovaného učení, děti (věk předškolní), mateřská škola, interakce
Klíčová slova anglicky: resilience, self-efficacy, mediated learning experience, children (preschool age), kindergarten, interaction
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.02.2012
Datum zadání: 21.02.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.04.2012
Datum a čas obhajoby: 07.09.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomand se bude při zpracování své práce opírat o základní teoretické koncepty vybraného tématu. Výchozí teorií bude koncept self-efficacy a sociálně kognitivní teorie (Vygotskij, Bandura, Seligman), dále pak též postupy ověřené v praxi, jako je například zprostředkované učení (Feuerstein).
V empirické části práce bude diplomand zaznamenávat na video interakci učitelek mateřských škol a dětí při řešení problémové situace. Při rozboru záznamu se zaměří na aspekty, které podporují psychickou odolnost dítěte. Jde například o zprostředkované kognitivní postupy, jak k problému přistupovat – aktivní přístup, rozbor problému na dílčí kroky, podpora dítěte při hledání řešení, nikoliv přímé řešení, strategie vedoucí k úspěšnému řešení, modelové učení, případně také poskytované povzbuzování.
Seznam odborné literatury
Anthony, E.J., Cohler, B. (Eds.) (1987): The invulnerable child. Guilford Press, New York
Bandura, A. (1997): Self-efficacy. The excercise of Control. Freeman, New York
Kozulin, A.; Yaacov, R. (2000): Experience of mediated learning : an impact of Feuerstein’s theory in education and psychology. Pergamon, Amsterdam
Hoskovcová, S.; Suchochlebová Ryntová, L. (2009) Výchova k psychické odolnosti dítěte: silní pro život. Grada, Praha
Hoskovcová, S. (2006): Psychická odolnost předškolního dítěte. Grada, Praha
Seligman, M. E. P. (1995): The optimistic child. Harper Perennial, New York
Šolcová, I. (2009): Vývoj resilience v dětství a dospělosti. Grada, Praha
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK