Vzorce v kulturní performanci
Název práce v češtině: | Vzorce v kulturní performanci |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Patterns in Cultural Performance |
Klíčová slova: | Kultura, umění, kulturní performance, vzorce |
Klíčová slova anglicky: | Culture, Art, Cultural Performance, patterns |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav etnologie (21-UETN) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.01.2012 |
Datum zadání: | 01.02.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.02.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 05.02.2015 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.01.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.02.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Václav Soukup, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Předmětem bakalářské práce bude teoretická analýza umělecké performance se zvláštním zřetelem k polaritě dionýského a apollinského principu. Koncepce práce bude vycházet z rozlišení restitutivního a reduktivního přístupu, které v českých podmínkách vypracoval a uplatnil Vladimír Borecký. Při zpracování tématu bude studentka čerpat z relevantní filozofické, psychologické a uměnovědné literatury. Cílem práce bude popsat, analyzovat a interpretovat vybrané procesy umělecké performance z hlediska reduktivních a restitutivních přístupů. |
Seznam odborné literatury |
Bataille, George, 2003, Vnitřní zkušenost, metoda meditace, vyd. 1., Praha : Dauphin.
Bataille, George, 1998, Prokletá část, vyd. 1., Praha : Hermann a synové. Borecký, Vladimír, 1996 Imaginace a kultura, vyd. 1., Praha: Karolinum. Borecký, Vladimír, 1998, K otázkám symbolické imaginace, vyd. 1., Praha: Karolinum. Descartes, René, 2002, Vášně duše, vyd. 1., Praha: Mladá frontaGaut, Berys, 2007, Art, emotions and ethics, vyd. 1., Oxford : Oxford University Press. Harries, Karsten, 2010, Smysl moderního umění: Filozofická interpretace vyd. 1., Brno : Host. Chalupecký, Jindřich, 1944, Smysl moderního umění, vyd. 1., Praha :Výtvarný odbor Um.besedy. Jung, Carl Gustav, 1997, Archetypy a nevědomí, (Výbor z díla, II. svazek) , vyd 1., Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka. Kandinsky, Wasily, 1998 O duchovnost v umění, vyd. 1., Praha: Triada. Karmel, Pepe, 1999, Jackson Pollock: Interviews, Articles, and Reviews, vyd. 1., New York: MoMA. Krüss, James, 1966, Naivita a smysl umění : Přednášky a články o dětské literatuře, vyd. 1., Praha : Státní nakladatelství dětské knihy. Patočka, Jan, 1992, Přirozený svět jako filosofický problém, vyd. 3., Praha : Československý spisovatel. Patočka, Jan,2004, Umění a čas, vyd. 1., Praha- Oykomenh. Ruskin, John, 2007, Emotion and art, vyd. 1., New York: R. Wyler and Co. Worringer, Wilhelm, 2001, Abstrakce a vcítění, vyd. 1.,Havlíčkův Brod: Triáda. |