Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role médií v utváření sociokulturních regulativů. Obraz hodnot, norem a vzorů chování v časopisech životního stylu pro ženy a muže.
Název práce v češtině: Role médií v utváření sociokulturních regulativů. Obraz hodnot, norem a vzorů chování v časopisech životního stylu pro ženy a muže.
Název v anglickém jazyce: The role of media in formation of socio-cultural regulatives. Image of values, norms and cultural patterns in lifestyle magazines for women a men.
Klíčová slova: vliv médií, časopisy, sociokulturní regulativy, časopisy
Klíčová slova anglicky: the influence of media, socio-cultural regulatives, magazines
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav etnologie (21-UETN)
Vedoucí / školitel: PhDr. Ondřej Hubáček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.01.2012
Datum zadání: 13.01.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.02.2012
Datum a čas obhajoby: 08.09.2015 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.08.2015
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Lenka Opletalová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá problematikou vlivu médií na utváření sociokulturních regulativů v současné společnosti. Vlastním tématem je prezentace hodnot, norem a vzorů chování v časopisech určených pro, z tohoto hlediska, hlavní segmenty populace. Práce je koncipována jako analytická studie, jejímž cílem je jednak popsat charakteristické rysy mediálního obrazu hodnot, norem a vzorů chování vytvářených časopisy pro ženy, pro muže a pro mládež a jednak identifikovat a vysvětlit rozdíly mezi časopisy určenými pro různé části populace, a to především v rovině muži x ženy a dospělí x mládež. Hlavní metodou řešení daného tématu je obsahová analýza u nás nejčtenějších časopisů s nejvyšší předpokládanou mírou prezentace hodnot, norem a vzorů chování, tj. lifestylových časopisů, pro muže, pro ženy a pro mládež. Práce bude mít tři části – úvodní teoretickou, obsahující teoretická východiska a konceptualizaci studie, empirickou obsahující operacionalizaci tématu a výsledky obsahové analýzy, a syntetizující, obsahující zobecňující interpretaci výsledků a závěry využitelné pro další teoretické a empirické řešení daného tématu.
Seznam odborné literatury
Edwards. T. (ed.) (2010). Kulturální teorie. Praha: Portál
Jirák, J. - Köpplová, B. (2003). Média a společnost. Praha: Portál
Kunczik, M. (1995). Základy masové komunikace. Praha: Karolinum
McQuail, D. (2002). Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
McRobbie, A. (2006). Aktuální témata kulturálních studií. Praha: Portál
Murphy, R. F. (2006). Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Sociologické nakladatelství SLON.
Prudký, R. a kol. (2009). Inventura hodnot. Výsledky sociologických výzkumů hodnot ve společnosti České republiky. Praha: Academia.
Reifová, I. a kol. (2004). Slovník mediální komunikace. Praha: Portál.
Thompson, J. B. (2004). Média a modernita: sociální teorie médií. Praha, Karolinum.
Trampota, T. – Vojtěchovská, M. (2010). Metody výzkumu médií. Praha: Portál.
Soukup, V. (2011). Antropologie: Teorie člověka a kultury. Praha: Portál
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK