Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Název práce v češtině: Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Název v anglickém jazyce: Social Preparedness for Kindergarten
Klíčová slova: mateřská škola, předškolní dítě, sociální připravenost, adaptační období, socializace, rodina, vývojová psychologie
Klíčová slova anglicky: kindergarten, preschool child, social preparedness, adaptation period, socialization process, family, developmental psychology
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.06.2011
Datum zadání: 02.06.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.06.2015
Datum a čas obhajoby: 08.09.2015 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:01.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Andrea Běhalová, BA, M.A., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se v teoretické části zabývá problematikou sociální připravenosti předškolního dítěte pro vstup do mateřské školy na základě poznatků vývojové psychologie a s přihlédnutím k vlivům prostředí (rodina, společnost, vrstevníci), ve kterém se dítě nachází.
Praktická část se zaměřuje na průběh a výsledek adaptačního období na mateřskou školu jako na možné kritérium pro posouzení sociální zralosti dítěte.

Annotation:
The thesis looks into the aspects of social preparedness of preschool children for kindergarten from the perspective of developmental psychology while taking into account enviromental influences affecting the child (family, society, peers). The practical part focuses on the process and outcome of the adaptation period in the kindergarten as a potential criterion for evaluating child’s social maturity.
Seznam odborné literatury
VÁGNEROVÁ Marie, Vývojová psychologie,ISBN 978-80-246-2153-1
ŠULOVÁ Lenka, ZAOUCHE-GAUDRON Chantal, ISBN 80-246_0752-2
KOŤÁTKOVÁ Soňa, Dítě a mateřská škola, ISBN 978-80-247_4435-3
KOLLÁRIKOVÁ Zuzana, PUPALA Bronislav, ISBN 80-7178-585-7
MERTIN Václav,GILLNEROVÁ Ilona, Psychologie pro učitelky mateřské školy ISBN 978-80-7367-627-8
ŠVAŘÍČEK Roman, ŠEĎOVÁ Klára, Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách ISBN 978-80-262-0644-6
MATĚJČEK Zdeněk, Co děti nejvíce potřebují, ISBN 80-7178-006-5
PREKOPOVÁ Jiřina, Malý tyran 80-7178-485-0
BEDNÁŘOVÁ Jiřina, Šmardová Vlasta,Diagnostika dítěte předškolního věku ISBN 978-80-251-1829-0


Informatorium, Časopis pro výchovu a vzddělávání dětí od 3-8 let v MŠ aŠD,XVII.ročník, číslo 6

VÝZKUMNÝ ÚSTAV PEDAGOGICKÝ V PRAZE. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dotisk prvního vydání. Praha: ÚIV, Nakladatelství TAURIS, 2006. ISBN ISBN 80-87000-00-5. Dostupné také z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK