Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Název práce v češtině: | Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Social Preparedness for Kindergarten |
Klíčová slova: | mateřská škola, předškolní dítě, sociální připravenost, adaptační období, socializace, rodina, vývojová psychologie |
Klíčová slova anglicky: | kindergarten, preschool child, social preparedness, adaptation period, socialization process, family, developmental psychology |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.06.2011 |
Datum zadání: | 02.06.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2015 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Andrea Běhalová, BA, M.A., Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce se v teoretické části zabývá problematikou sociální připravenosti předškolního dítěte pro vstup do mateřské školy na základě poznatků vývojové psychologie a s přihlédnutím k vlivům prostředí (rodina, společnost, vrstevníci), ve kterém se dítě nachází.
Praktická část se zaměřuje na průběh a výsledek adaptačního období na mateřskou školu jako na možné kritérium pro posouzení sociální zralosti dítěte. Annotation: The thesis looks into the aspects of social preparedness of preschool children for kindergarten from the perspective of developmental psychology while taking into account enviromental influences affecting the child (family, society, peers). The practical part focuses on the process and outcome of the adaptation period in the kindergarten as a potential criterion for evaluating child’s social maturity. |
Seznam odborné literatury |
VÁGNEROVÁ Marie, Vývojová psychologie,ISBN 978-80-246-2153-1
ŠULOVÁ Lenka, ZAOUCHE-GAUDRON Chantal, ISBN 80-246_0752-2 KOŤÁTKOVÁ Soňa, Dítě a mateřská škola, ISBN 978-80-247_4435-3 KOLLÁRIKOVÁ Zuzana, PUPALA Bronislav, ISBN 80-7178-585-7 MERTIN Václav,GILLNEROVÁ Ilona, Psychologie pro učitelky mateřské školy ISBN 978-80-7367-627-8 ŠVAŘÍČEK Roman, ŠEĎOVÁ Klára, Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách ISBN 978-80-262-0644-6 MATĚJČEK Zdeněk, Co děti nejvíce potřebují, ISBN 80-7178-006-5 PREKOPOVÁ Jiřina, Malý tyran 80-7178-485-0 BEDNÁŘOVÁ Jiřina, Šmardová Vlasta,Diagnostika dítěte předškolního věku ISBN 978-80-251-1829-0 Informatorium, Časopis pro výchovu a vzddělávání dětí od 3-8 let v MŠ aŠD,XVII.ročník, číslo 6 VÝZKUMNÝ ÚSTAV PEDAGOGICKÝ V PRAZE. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dotisk prvního vydání. Praha: ÚIV, Nakladatelství TAURIS, 2006. ISBN ISBN 80-87000-00-5. Dostupné také z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf |