Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Syndrom CAN a poškozování dítěte učitelem
Název práce v češtině: Syndrom CAN a poškozování dítěte učitelem
Název v anglickém jazyce: CAN syndrome and harming a child by a teacher
Klíčová slova: syndrom CAN, profese učitele, osobnost učitele, vyučování, vztahy a souvislosti, žák, poškozování žáka, interakce učitel a žák
Klíčová slova anglicky: CAN syndrome, teaching professin, persinality of a teacher, teaching, relationships and connections, pupil, harming a child, interaction teacher and pupil
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Krykorková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 01.06.2011
Datum zadání: 01.06.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.01.2013
Datum a čas obhajoby: 08.09.2015 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:26.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na problematiku syndromu CAN a to především ve školním prostředí. Do popředí zájmu zde bude postaven učitel a proces interakce mezi učitelem a žákem. Učitel má aktivní úlohu při výskytu syndromu CAN ve školním prostředí a to jak v pozitivním slova smyslu, tak i v tom negativním. Učitel neni pouze ten, kdo by měl syndrom CAN diagnostikovat, ale také se může aktivně podílet na vytváření syndromu CAN u žáků. Poškozování dítěte učitelem je velice závažný jev, který si zaslouží náležitou pozornost.
Seznam odborné literatury
Bentovin, A.:Týrání a sexuální zneužívání v rodinách. Praha: Grada, 1998.
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001.
Dunovský, J. a kol.: Týrané a zneužívaní dítě. Praha: Grada, 1995.
Dunovský, J., Dytrych, Z., Matějček, Z. a kol.: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995.
Dunovský, J., Mitlöhner, M., Hejč, K., Hanušová - Tlačilová, J.: Problematika dětských práv a komerčního sexuálního zneužívání dětí u nás a ve světě. Praha: Grada, 2005.
Fischer, Sl., Škoda, J.: Speciální pedagogika. Praha: Triton, 2008.
Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003.
Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004.
Jedlička, R., Klíma, P., Koťa, J., Němec, P., Pilař, J.: Dítě a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004.
Pospíšilová, B., Tyšer, J.: výchovné poradenství - soubor materiálů pro výchovné poradce záklaních škol. Most: Nakladatelství a knihkupectví Hněvín, 2003.
Pöthe, P.: Ditě v ohrožení. Praha: Nakladatelství G plus G, 1999.
Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M.: Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001.
Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004.
Vališová, A., Kasíková, H. a kol.: Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007.
Vaníčková, E., Hadj - Moussová, Provazníková, H.: Násilí v rodině: Syndrom zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha: Karolinum, 1995.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK